وبلاگ

آشنایی با انواع سیمانکاری نمای ویلا | معرفی 6 نوع آن

آشنایی با انواع سیمانکاری نمای ویلا

امروزه به کار بردن متریال سیمان در نماسازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از این متریال می توان به منظور نماسازی بسیاری از ساختمان ها با کاربری های مختلف استفاده نمود. طراحی و اجرای سیمانکاری نمای ویلا نیز امروزه در سبک های مختلف نماسازی به خصوص سبک کلاسیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این محتوا به منظور آشنایی با انواع سیمانکاری نمای ویلا، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید.

امروزه به کار بردن متریال سیمان در نماسازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از این متریال می توان به منظور نماسازی بسیاری از ساختمان ها با کاربری های مختلف استفاده نمود. طراحی و اجرای سیمانکاری نمای ویلا نیز امروزه در سبک های مختلف نماسازی به خصوص سبک کلاسیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین سیمانکاری نمای ویلا از انواع مختلفی برخوردار است که، می تواند از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع سیمانکاری نمای ویلا، به طور کامل آشنا کنیم.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

انواع سیمانکاری نمای ویلا

  • اجرای نما با استفاده از سیمان سفید: این نوع از نمای سیمانی با استفاده از ترکیب سیمان سفید و آب اجرا می گردد. که ظاهری تمیز، صاف و یکدست ایجاد می نماید. از این نوع سیمانکاری نما معمولا در نماهای کلاسیک و لوکس استفاده می شود.
  • نمای سیمانی ماهوتی و تگرگی: سیمانکاری نمای ویلا با استفاده از این روش، معمولا با ضخامت 2 سانتی متر اجرا می شود. لایه های مورد استفاده در این نوع از سیمانکاری شامل ملات سیمان، پودر سنگ و خاک سنگ است. که معمولا با استفاده از دستگاه مخصوص روی سطح نما پاشیده می شوند. این نوع از نماسازی معمولا برای نماهای مدرن و ساده کاربرد دارند و در ساختمان های کلاسیک و لوکس خیلی از آن استفاده نمی شود.
  • نمای ساخته شده با سیمان تخته ماله: در اجرای این نوع نمای سیمانی، از دو لایه تخته ماله و آستر استفاده می شود. لایه آستر شامل ملات ماسه و سیمان است و لایه تخته ماله شامل ملات پودر سنگ، خاک سنگ، سیمان و ماسه است. ضخامت لایه آستر در این نما 2 سانتی متر و ضخامت لایه تخته ماله 0.5 سانتی متر در نظر گرفته می شود. که با استفاده از خط کشی نمودن نما، ظاهری شبیه به نمای سنگی ایجاد می نمایند.

آشنایی با انواع سیمانکاری نمای ویلا

  • نمای سیمانی چکشی: این نوع از نمای سیمانی از اندودهای دو لایه ساخته شده است. لایه اول آستری با ملات ماسه و سیمان است و روی آن لایه دوم که از ملات موزائیک ساخته شده اجرا می شود. معمولا ضخامت لایه اول 2 سانتی متر و ضخامت لایه دوم 1.5 سانتی متر می باشد. پس از آن روی سطوح نما را با استفاده از تیشه های مخصوص، به اصطلاح تیشه برداری می نمایند.
  • نمای ساخته شده با سیمان آب ساب: در این نوع از سیمانکاری نمای ویلا نیز از یک لایه آستر ساخته شده از ملات موزائیک، ماسه و سیمان استفاده می نمایند. ابتدا سطح نما را خیس می نمایند و سپس با استفاده از برس مخصوص روی سطوح را می سابند. این سمباده زنی و سابیدن باید به قدری ادامه پیدا کند، که سطح نما کاملا صیقلی شود.
  • نمای سیمانی خراشی: در این نوع سیمانکاری نمای ویلا، ملات ماسه و سیمان را به صورت آستر روی نما اجرا می کنند. یا اینکه ملات ماسه، سیمان، خاک سنگ و پودر سنگ را با استفاده از تخته ماله روی سطوح اجرا می نمایند. سپس با استفاده از یک ماله مخصوص روی سطوح سیمانی خراش ایجاد می کنند.

سیمانکاری نما علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به ظاهر ساختمان می دهد به سبب مقاومت بالا در برابر انواع شرایط جوی و رطوبت برای ایجاد پوشش بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان ها به کار می رود. این نوع پوشش دهی، علاوه بر مقاومت مطلوب و ظاهر زیبا، نسبت به مصالح دیگری همچون آجرنماها، نماهای شیشه ای و … ارزان قیمت تر نیز می باشد.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

سیمانکاری نمای ساختمان چگونه انجام می شود؟

سیمانکاری نما علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به ظاهر ساختمان می دهد به سبب مقاومت بالا در برابر انواع شرایط جوی و رطوبت برای ایجاد پوشش بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان ها به کار می رود. این نوع پوشش دهی، علاوه بر مقاومت مطلوب و ظاهر زیبا، نسبت به مصالح دیگری همچون آجرنماها، نماهای شیشه ای و… ارزان قیمت تر نیز می باشد و همین مسئله باعث استقبال از آن در میان افراد فعال در زمینه ساخت و ساز شده است.

افرادی که از طریق ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و فروش آنها به سود می رسند غالبا به دنبال خرید و استفاده از مواد و مصالح ساختمانی هستند که در عین داشتن مزایایی چون مقاومت بالا، ارزان قیمت نیز باشند. در زمینه ایجاد پوشش بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان ها، سیمانکاری یا ابزار شسته بهترین و اقتصادی ترین روش برای ایجاد ساختمانی با ظاهر بیرونی زیبا و مقاوم است.

اجرای طرح اولیه در پروسه سیمانکاری نما

اجرای سیمانکاری نما که با نام های دیگری چون نمای سیمان شسته، سیمانکاری دیوار رومی، سیمان قلمدانی، سیمانکاری ابساب و … نیز شناخته می شود دارای مراحل مخصوص به خود است. البته روش اجرا، طرح نما و مواد و مصالح استفاده شده در انواع نمای سیمانی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. در اجرای یک طرح سیمانکاری مدرن غالبا اولین مرحله زیر سازی یا اجرای طرح اولیه است.

زیرسازی متناسب با طرح نهایی کار انجام می شود. شاسی کشی فلزی در کنار توری رابیتس می توانند در ایجاد طرح اولیه نما کمک کننده باشند. پس از بستن رابیتس، ملات خمیری (مخلوط پودر سنگ و سیمان) را بر روی توری ها ایجاد و بستر مناسبی برای استفاده از ملات ماسه سیمان بر روی دیوار ایجاد می کنند. در تمامی مراحل اجرای پروسه سیمانکاری نما ایجاد و استفاده از ملات مرغوب و با کیفیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مقاومت مطلوب و زیبایی ظاهری نمای یک ساختمان بستگی بسیار زیادی به کیفیت ملات مورد استفاده در اجرای آن دارد و این موضوع نیز وابسته به استفاده از مواد و مصالح مرغوب و درجه یک است. ملات نامرغوب از دیوار جدا شده و چسبندگی خوبی ندارد و حتی در صورت اجرای موفق نیز مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهد؛ این نوع ملات در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب می شود و زیان مالی به صاحب یا صاحبان ساختمان وارد می کند.

آب دهی به سطح سیمان راز مقاومت بالای آن است

در سیمانکاری نمای ساختمان دو نکته بسیار مهم می تواند باعث افزایش چسبندگی ملات و افزایش مقاومت نمای اجرا شده شود. اولین نکته این است که قبل از اجرای پروسه، سطح زیرین کار را مقداری مرطوب نمایید. دیوار مرطوب بیشترین چسبندگی را دارد و ملات را به خوبی حفظ می کند. نکته دوم که اهمیت آن بیشتر از نکته اول بوده و بسیار مورد تاکید است آن است که پس از اجرای سیمانکاری ویلا، خانه یا محل کار خود عمل آوری سیمان را مورد توجه ویژه قرار دهید.

برای این کار باید سطح سیمانی نما را روزانه 3 الی 4 مرتبه آب دهید. این کار از ترک خوردگی سیمان جلوگیری می کند و باعث می شود نما مقاومت بالای خود را تکمیل نماید. آب دهی به نمای سیمانی تازه کار شده را به مدت 4 الی  روز ادامه دهید تا شاهد بهترین نتیجه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *