این محتوا به منظور آشنایی با سیمانکاری مدرن و مراحل اجرای آن، نگارش شده است. اجرای نمای ساختمان علاوه بر افزایش جذابیت بنا در زیبایی شهر نیز موثر است. از طرفی با توجه به سبک انتخابی و سلیقه کارفرما در طراحی نما از متریال های مختلفی استفاده می شود. امروزه یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین متریال های مورد استفاده در نماسازی سیمان است. با نمای سیمانی همراه باشید.

اجرای نمای ساختمان علاوه بر افزایش جذابیت بنا در زیبایی شهر نیز موثر است. از طرفی با توجه به سبک انتخابی و سلیقه کارفرما در طراحی نما از متریال های مختلفی استفاده می شود. امروزه یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین متریال های مورد استفاده در نماسازی سیمان است. نماهای سیمانی از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشند. همچنین قیمت مقرون به صرفه ای دارند. از طرفی می توانند زیبایی نمای ساختمان را نیز حفظ نمایند.

به همین دلیل است که امروزه استفاده نمودن از این نماها با استقبال چشمگیری روبرو شده است. این نما، به صورت سیمانکاری مدرن و سنتی اجرا می شود. که در هر کدام از این روش ها از ابزارهای سیمانکاری مشخصی استفاده می شود. نکته قابل توجه در رابطه با سیمانکاری مدرن سرعت بخشیدن به اجرای نما نسبت به سیمانکاری سنتی است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با سیمانکاری مدرن و مراحل اجرای آن، بیشتر آشنا کنیم.

سیمانکاری مدرن چیست؟

اجرای نمای سیمانی با استفاده از دو روش امکان پذیر است. در زمان های گذشته برای اجرای این نما از روش های سنتی استفاده می کردند. که مجریان آن برای اجرای نما علاوه بر تخصص و تجربه بسیار بالا به زمان بسیار زیادی نیز نیاز داشتند. اما با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن ابزارهای مورد استفاده در اجرای نما، سیمانکاری مدرن توانست جای روش های سنتی را برای اجرای نمای سیمانی بگیرد. البته شاید در ابتدا قیمت این روش اجرای بیشتر از روش سنتی باشد.

اما دقت و کیفیت بالای اجرای نما با استفاده از این روش، می تواند به افزایش طول عمر و مقاومت نما کمک نماید. از مزایای قابل توجه این روش سیمانکاری نسبت به روش سنتی می تواند به افزایش دقت و کیفیت اجرای نما، افزایش سرعت اجرای آن و همچنین نیاز به تعداد کارگران کمتر اشاره نمود.

مراحل اجرای سیمانکاری مدرن

برای اجرای سیمانکاری در این روش ابتدا باید زیرسازی و سیمان کشی با استفاده از سیمان سیاه با دقت تمام انجام شود. دقت و مهارت در این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا هر چه دقت و مهارت فرد در این زمینه بیشتر باشد، سطح زیرسازی صاف تر بوده و موج کمتری ایجاد می شود.

پس از اتمام مرحله اول نوبت به رابیتس کشی و جوشکاری میرسد. ملات مورد استفاده برای رابیتس کشی ترکیبی از ماسه، سیمان سیاه و پودر سنگ است. هر چه کیفیت این ملات و میزان دقت در ترکیب آن بیشتر باشد، استحکام نما افزایش می یابد و امکان ترک خوردن نما کاهش پیدا می کند.

در این مرحله باید قاب و ابزارهای دو پنجره ها مشخص شود. معمولا با استفاده از ملات های بیش از 4 سانتی متر و میخ کوبی این کار را انجام می دهند. که از بروز ترک های عمیق در نما پیشگیری می نمایند.

شیشه هایی به عرض 1.5 سانتی متری با طول های متغیر جهت قاب بندی نما استفاده می شود. که پس از قاب بندی درون آن ها را با استفاده از ملات پودر سنگ، سنگ اریز و سیمان سفید پر می کنند.

در این مرحله پس از بندکشی شیشه ها را از نما جدا می نمایند و جای آن ها را با استفاده از ملات پودر سنگ و سیمان سفید پر می کنند. سپس آن ها را صاف و صیقلی می نمایند.

در انتها نیز با استفاده از سمباده مخصوص نما را صیقل می دهند. پس از آن نیز از مواد نانو برای ضد آب و گرد و غبار نمودن نما استفاده می نمایند.

با اصول سیمانکاری مدرن آشنا شوید

سیمانکاری مدرن بایستی به گونه ای اجرا شود که نما از هر سمت صاف و صیقلی به نظر برسد. استادکاران وارد و با تجربه در زمینه سیمانکاری نما برای رسیدن به بهترین نتیجه توجه ویژه ای به زیر سازی اصولی کار دارند. زیر سازی با ریسمان کشی دقیق انجام می شود و نیازمند و مهارت و تجربه است.

سیمانکاری مدرن بایستی به گونه ای اجرا شود که نما از هر سمت صاف و صیقلی به نظر برسد. استادکاران وارد و با تجربه در زمینه سیمانکاری نما برای رسیدن به بهترین نتیجه توجه ویژه ای به زیر سازی اصولی کار دارند. زیر سازی با ریسمان کشی دقیق انجام می شود و نیازمند و مهارت و تجربه است. اجرای فرآیند زیر سازی قبل از اجرای نمای اصلی باعث می شود هیچ گونه موج یا عدم توازنی در ظاهر کار ایجاد نشود.

علاوه بر مهارت استادکار سیمانکاری مدرن، استفاده از مواد و مصالح مرغوب و تولید و به کارگیری ملات با کیفیت نیز در نتیجه مطلوب نهایی کار تاثیر می گذارند. ماسه، سیمان سیاه، سیمان سفید، پودر سنگ در انواع دانه بندی و انواع رنگ ها، الیاف مخصوص و … از جمله مصالحی هستند که کیفیت آنها بر کیفیت نمای اجرا شده تاثیر می گذارد.

منظور از کیفیت بالای یک نما علاوه بر زیبایی ظاهری آن مقاومت بالای پوشش ایجاد شده نیز می باشد. نماهای استاندارد در برابر انواع عوامل و شرایط محیطی، رطوبت، فشار و تنش های فیزیکی و … بیشترین مقاومت را از خود نشان می دهند.

علت استفاده از مواد نانو ذره در سیمانکاری مدرن

امروزه در اجرای نمای شسته یا سیمانکاری ابساب از مواد نانو ذره نیز استفاده می کنند. استفاده از نانو ذرات نه تنها در زمینه سیمانکاری و ابزار شسته بلکه در هر زمینه و شاخه ای از علم وارد شده و تاثیرات مثبت خود را نشان داده است. در اجرای نمای سیمانی یا سیمان قلمدانی نانو مواد را در مرحله نهایی به کار می گیرند.

استفاده از مواد دارای ذرات با مقیاس نانو باعث می شود سیمانکاری مدرن با مزایای بیشتری همراه باشد. این نوع سیمانکاری دارای مزایایی از جمله زیبایی، مقاومت مطلوب و هزینه پایین است اما با استفاده از مواد نانو می توان مزایایی همچون ضد آب بودن و ضد گرد و غبار بودن و صیقلی بودن را نیز به آن اضافه کرد. در حقیقت پس از اجرای نمای سیمانی به مدت چهار الی هفت روز و روزانه 3 تا 4 مرتبه نما را آبدهی می کنند تا مقاومت آن افزایش یابد؛ پس از آن برای استفاده از نانو مواد بر روی نما ابتدا سطح دیوار سیمانکاری شده را با استفاده از سمباده مخصوص صیقل می دهند.

پاشش نانو مواد بر روی سیمانکاری ویلا یا منزل می تواند توسط انواع پمپ بادی یا قلم رنگ انجام شود. با این کار مقاومت و زیبایی سیمانکاری دیوار رومی یا سیمانکاری مدرن تکمیل می شود.

مهارت های یک سیمانکار حرفه ای

سیمانکاری در حال حاضر تنها در پروسه ساخت ساختمان های معمولی به کار نمی رود و انواع ساختمان های لوکس، ویلاها و ساختمان های اعیانی شمال شهر از سیمانکاری مدرن جهت اجرای نما استفاده می کنند. از این رو رعایت استانداردهای لازم و استفاده از بهترین و حرفه ای ترین استادکاران اجرای نما برای گرفتن نتیجه مطلوب در این زمینه حائز اهمیت است. یک سیمانکار حرفه ای بایستی بر مهارت هایی چون کروم بندی، زیر سازی آستر یا آستر کشی، ایجاد لیسه و تولید ملات با کیفیت بالا تسلط داشته باشد.

تمامی این مراحل بر نتیجه نهایی کار تاثیرگذار هستند. علاوه بر اینها استادکاران سیمانکاری مدرن در مورد انواع روش های اجرای نمای سیمانی (همچون سیمانکاری کف، سیمانکاری در ارتفاع و …) نیز بایستی اطلاعات و تجربه لازم را داشته و حرفه ای عمل کنند.

بستن
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
اسکرول برو به بالا