وبلاگ

انواع روش های اجرای سیمانکاری ویلا | معرفی 7 نوع آن

انواع روش های اجرای سیمانکاری ویلا

ویلاها از جمله بناهایی هستند که علاوه بر طراحی فضاهای داخلی بنا، طراحی نمای آن ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متریال مورد استفاده در طراحی نما تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت آن دارد. اما این به معنای انتخاب متریال های گران قیمت نیست. این محتوا به منظور آشنایی با انواع روش های اجرای سیمانکاری ویلا ، نگارش شده است.

ویلاها از جمله بناهایی هستند که علاوه بر طراحی فضاهای داخلی بنا، طراحی نمای آن ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متریال مورد استفاده در طراحی نما تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت آن دارد.

اما این به معنای انتخاب متریال های گران قیمت نیست. سیمان جزو مصالح ساختمانی ارزان قیمت و قابل دسترس است. که امروزه از کاربرد فراوانی در نماسازی برخوردار می باشد.

از طرفی سیمانکاری ویلا می تواند با در نظر گرفتن انواع سبک های معماری مانند کلاسیک و مدرن اجرایی شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع روش های اجرای سیمانکاری ویلا، بیشتر آشنا کنیم.

روش های اجرای سیمانکاری ویلا

با توجه به سبک انتخابی در سیمانکاری ویلا می توان از سیمانکاری مدرن و یا به سبک رومی استفاده نمود. معمولا مراحل زیرسازی و اجرای اولیه این نماها مشابه با یکدیگر می باشد. به طور کلی سیمانکاری ویلا را می توان به صورت نمای رومی، نمای چکشی، نمای سیمان شسته، نمای سیمان سفید، نمای سیمانی طرح سنگ و نمای سیمان رنگی اجرایی نمود.

معمولا مزایا و معایب سیمانکاری ویلا با استفاده از سیمان سفید از کاربرد فراوان تری نسبت به سایر روش های سیمانکاری دارد. به طور کلی نماهای سیمانی از مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل جوی برخوردار می باشند.

همچنین قیمت مناسب تری نسبت به سایر مصالح مورد استفاده در نماسازی دارند. از طرفی برخلاف تصور بسیاری از افراد زیبایی این نماهای نسبتا ارزان قیمت قابل ملاحظه می باشد. به همین دلیل است که امروزه استفاده نمودن از سیمان در طراحی نما با استقبال بی نظیری روبرو شده است.

انواع روش های اجرای سیمانکاری ویلا

بهترین روش اجرای سیمانکاری ویلا

همانطور که گفته شد بهترین روش برای اجرای نمای سیمانی ویلاها، استفاده نمودن از سیمان سفید است. زیرا از آن به عنوان پوشش نهایی نما استفاده می شود. بنابراین پس از آن نیازی به رنگ کردن نما نیست. از طرفی نمای سیمان سفید موجب بازتاب نور و در نهایت افزایش زیبایی نما می شود.

البته عوامل مختلفی مانند نشست ساختمان، انبساط و انقباض نما می تواند موجب ترک خوردن نمای سیمانی شود. که در نهایت می تواند زیبایی نما را تحت تاثیر قرار دهد. برای برطرف نمودن ترک های ایجاد شده روی سطح نمای سیمانی ویلاها می توانید از روش های زیر کمک بگیرید.

  • استفاده نمودن از رنگ های نانو که می توانند به طور کلی از ترک خوردن اندودهای سیمانی جلوگیری نمایند. البته خرید این رنگ ها می تواند هزینه اجرای نما را افزایش دهد. اما عدم ترک روی سطح نما را تضمین می نماید.
  • همچنین می توان روی سطح نما خطوط افقی و عمودی به فاصله 1 تا 2 متر ایجاد نمود. این خطوط از ایجاد ترک در سطح نما جلوگیری نمی کند. اما موجب می شود تا ترک های ایجاد شده کمتر دیده شوند.
  • از طرفی می توان روی سطح نما را تقسیم بندی نمود. سپس درز میان این قاب بندی ها را با استفاده از شیشه پر کرد. این کار نیز از دیده شدن ترک های ایجاد شده روی نما تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

سیمانکاری ویلا- انواع سیمانکاری در اجرای نمای ویلاها

سیمانکاری ویلا در انواع و سبک های مختلفی می تواند انجام شود. در حال حاضر سبک های کلاسیک در این مورد بسیار رواج پیدا کرده و محبوب شده اند. علاوه بر ویلاها سایر انواع ساختمان ها با کاربری های مختلف می توانند با ابزار شسته یا نمای سیمان شسته پوشش دهی شوند. سیمانکاری نمای ویلا می تواند در انواع مختلفی به شرح زیر اجرا شود.

سیمانکاری ویلا در انواع و سبک های مختلفی می تواند انجام شود. در حال حاضر سبک های کلاسیک در این مورد بسیار رواج پیدا کرده و محبوب شده اند. علاوه بر ویلاها سایر انواع ساختمان ها با کاربری های مختلف می توانند با ابزار شسته یا نمای سیمان شسته پوشش دهی شوند. سیمانکاری نمای ویلا می تواند در انواع مختلفی به شرح زیر اجرا شود.

انواع نمای سیمانی برای سیمانکاری ویلا

انواع سیمانکاری مدرن در اجرای نمای ویلا را می توان شامل مواردی به شرح زیر دانست:

اجرای نمای سیمان سفید

در اجرای این نوع نما از سیمان سفید در ترکیب با آب استفاده می کنند. نماهای با طرح کلاسیک و لوکس بیشتر با استفاده از این شیوه اجرا می شوند که نتیجه ای زیبا، صیقلی و تمیز و یکدست ایجاد می کند.

اجرای نمای تگری

برخلاف اجرای نمای سیمان سفید از اجرای نمای تگری بیشتر در نماسازی های مدرن و با طراحی ساده استفاده می کنند. این نوع نما با ضخامت نسبتا زیاد، حدود 2 سانتی متر، ایجاد می شود و برای انجام آن از ترکیب مصالحی همچون پودر سنگ، سیمان و خاک سنگ استفاده می کنند. اجرای نمای تگری بر روی دیوارهای بیرونی یک ساختمان با استفاده از دستگاه های مخصوصی انجام می شود که ملات آماده شده را بر روی دیوارها می پاشند.

اجرای نمای سیمان تخته ماله

نمای سیمانی تخته ماله شامل دو لایه تخته ماله و لایه زیرین آن یا آستر است. در اجرای آستر از مخلوط ماسه و سیمان برای ایجاد ملات استفاده می کنند و لایه تخته ماله از اختلاط مصالحی چون پودر سنگ، سیمان، خاک سنگ و ماسه به وجود می آید. لایه آستر و لایه تخته ماله در این نوع نما، ضخامتی به ترتیب حدود 2 و 0.5 سانتی متر دارند. استادکاران حرفه ای و با تجربه با خط کشی نمودن هنرمندانه نما می توانند نمای سیمان تخته ماله را مشابه به نمای سنگی طراحی و اجرا نمایند.

 اجرای سیمانکاری ابساب در مورد سیمانکاری ویلا

سیمانکاری ابساب با خیس کردن سطح دیوارها آغاز می شود و سپس سعی می کنند با استفاده از برس هایی مخصوص سطح را سمباده زنی کنند تا کاملا صاف و صیقلی شود. لایه آستر مورد استفاده در این نوع نما از ماسه، سیمان و موزائیک ایجاد می شود.

اجرای نمای خراشی

سیمانکاری ویلا با این روش نیز شامل دو لایه است که لایه آستر از ملات سیمان و ماسه ایجاد می شود و لایه دوم با استفاده از ملات متشکل از خاک سنگ، سیمان، ماسه و پودر سنگ اجرا می گردد. تفاوتی که این نوع سیمانکاری نما یا سیمانکاری دیوار رومی با سایر انواع دارد این است که پس از اجرای لایه دوم، با استفاده از ماله مخصوص بر روی سطح سیمانی نما خراش هایی هنرمندانه ایجاد می کنند.

ابزار شسته یا سیمان قلمدانی در حالت کلی نسبت به سایر انواع نماها ارزان قیمت و مقاومت تر است و با استفاده از آن می توان نماسازی زیبا و تمیز و یکدستی رقم زد. این نوع نما نسبت به آجرنماها و نماهای سنگی محبوبیت بسیار بالایی یافته است. انواع ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، ویلاها، سوله ها و … می توانند با اجرای نمای سیمان شسته پوششی زیبا و مقاوم در برابر انواع شرایط جوی و محیطی اعم از رطوبت، حرارت، گرد و غبار، تنش های فیزیکی و … داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.