وبلاگ

اجرای نمای سیمانی با ابزار شسته | 5 مزیت استفاده از ابزار شسته

اجرای نمای سیمانی با ابزار شسته

سیمان ابزار شسته از محبوب ترین مصالحی است که به‌منظور اجرای نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که نماهای سیمانی علاوه بر زیبایی از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشند. از کاربرد نسبتا فراوانی در کشور ما برخوردار اند. این محتوا به‌منظور آشنایی با اجرای نمای سیمانی با ابزار شسته، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید.

از کاربرد نسبتا فراوانی در کشور ما برخوردار اند. از بهترین و زیباترین نماهای سیمان شسته می توان به نمای اندودی اشاره نمود. البته در برخی مواقع هنگام اجرای این نماها از ابزار شسته نیز استفاده می شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با اجرای نمای سیمانی با ابزار شسته، بیشتر آشنا کنیم.

ابزار شسته چیست؟

در اجرای نماهای سیمانی معمولا از طرح و ابزارهای متنوعی روی نما استفاده می شود که به زیبایی بیشتر نما کمک می نماید. این ابزارها شاید در نماهای سیمانی مدرن کمتر به چشم می خورد. اما در اجرای نماهای کلاسیک مانند نماهای رومی قطعا ابزار شسته یکی از مهم ترین المان های مورد نیاز جهت اجرای نما می باشند. به طور کلی ابزار شسته به دو صورت می تواند در اجرای نما مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

در روش اول این ابزارها با استفاده از مصالح بنایی مانند شاقول، کمچه، ماله، ریسمان کار، شمشه و … روی نما طراحی و اجرا می شود. اما در روش دوم ابزار شسته در کارگاه طراحی و ساخته می شود. سپس به محل منتقل شده و روی نما متصل می شود. استفاده نمودن از این ابزارها می تواند تاثیر بسیار زیادی در لوکس نمودن نمای سیمان شسته داشته باشد.

از ویژگی های این ابزارها می توان به سبک سازی نما، بالا بودن قابلیت رنگ پذیری، تنوع پذیری بالا، نصب آسان، قابل اجرا روی تمامی سطوح سیمانی، گچی و غیره، سازگاری با محیط زیست و همچنین ماندگاری و طول عمر قابل توجه آن ها اشاره نمود.

اجرای نمای سیمانی با ابزار شسته

نمای سیمانی با ابزار شسته

همانطور که گفته شد در اجرای نماهای کلاسیک مانند نماهای رومی استفاده نمودن از ابزار شسته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا این ابزارها علاوه بر اینکه می توانند در کاهش وزن ساختمان موثر باشند. در القای حس شکوه و عظمت نمای رومی نیز موثر می باشند.

معمولا این ابزارها در کارگاه های مخصوص ساخته می شوند و پس از تولید روی نما متصل می شوند. این کار علاوه بر افزایش دقت و ظرافت در ساخت این ابزارها، سرعت اجرای نمای سیمانی را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل در موارد بسیار محدودی اجرای ابزار نما در محل اجرا انجام می شود. در اکثر مواقع از ابزارهای پیش ساخته استفاده می گردد. البته این موضوع بیشتر در رابطه با نماهای کلاسیک و رومی صادق است.

در اجرای نماهای سیمانی مدرن، به دلیل ایجاد ابزار در دل نما معمولا آن را همزمان با اجرای نما و در محل، اجرا می کنند. از جمله ابزارهای مورد استفاده در نماهای مدرن می توان به قاب در و پنجره اشاره نمود.

که نیاز است تا آن ها را روی خود نما طراحی و اجرا نمود. هزینه اجرای آن ها نیز کاملا وابسته به محل طراحی و ساخت آن ها، میزان پیچیدگی طراحی ابزارها و همچنین تعداد اجرای آن ها می باشد.

نمای ابزار شسته و ویژگی های آن

سیمانکاری ویلا در انواع و سبک های مختلفی می تواند انجام شود. در حال حاضر سبک های کلاسیک در این مورد بسیار رواج پیدا کرده و محبوب شده اند.

علاوه بر ویلاها سایر انواع ساختمان ها با کاربری های مختلف می توانند با ابزار شسته یا نمای سیمان شسته پوشش دهی شوند. سیمانکاری نمای ویلا می تواند در انواع مختلفی به شرح زیر اجرا شود.

ابزار شسته از انواع نماهایی است که در حوزه سازه های اندودی جزو مهم ترین و پرطرفدارترین زیر مجموعه ها محسوب می شود. سازه های اندودی غالبا پوشش های یکپارچه ای ایجاد می کنند که صاف و صیقلی هستند و بر روی لایه ای سفت کاری شده اجرا می شوند.

پس از سیمانکاری نما آن را آب دهی یا با استفاده از آب شستشو می دهند تا سنگ ها و دانه های بزرگ بر روی کار پاک شده و سطح نما صاف تر و یکدست تر شود. به همین دلیل به این نوع نما، نمای سیمان شسته یا ابزار شسته می گویند.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

سنگ های دانه بندی شده در اجرای ابزار شسته

جهت اجرای ابزار شسته در کنار مصالحی چون سیمان، ماسه و پودر سنگ، از سنگ های دانه بندی شده در سایزهای مختلف نیز استفاده می کنند. این سنگ ها می توانند در رنگ های سفید، مشکی، قرمز، سبز و … برای اجرای نمای شسته به کار روند.

سنگ های دانه بندی شده پس از استخراج از معادن سنگ در کارخانه های تولید پودر سنگ در دانه بندی های مختلف خرد و پس از طی مرحله دسته بندی در انواع سایزها به منظور ایجاد پوشش و سیمانکاری به کار می روند.

ساخت ملات سیمانکاری جهت اجرای سیمانکاری مدرن

ملات سیمانکاری در مورد ملات لایه مخصوص زیرسازی با ملات لایه بیرونی شامل مصالح متفاوتی می شود. غالبا جهت ساخت ملات خمیری زیر سازی از ادغام پودر سنگ و سیمان استفاده می کنند در حالی که جهت تولید ملات بیرونی از مصالحی چون سنگ های دانه بندی شده در رنگ های مختلف و ماسه در کنار سیمان و پودر سنگ استفاده می نمایند.

در روش های مختلف اجرای نمای ابزار شسته بسته به نوع روش لایه سطحی نما را به صورت پاششی یا با ایجاد فشار بر روی لایه زیرسازی شده ایجاد می کنند.

منظور از تمیزکاری نمای ابزار شسته با فرچه مخصوص یا ابر چیست؟

سیمانکاری ویلا و ساختمان های مختلف دارای کاربری های متفاوت می تواند جلوه ای زیبا به ساختمان ببخشد. اما اجرای سیمانکاری ابساب یا سیمانکاری دیوار رومی نیازمند نیروی انسانی متخصص و مجربی است که تمام مراحل این پروسه را به صورت کاملا استاندارد و حرفه ای انجام دهند.

سیمانکاران حرفه ای پس از گذشت حدود 20 دقیقه از اجرای ملات بر روی دیوار و چسبیدن کاملا ملات به دیوار، اقدام به تمیزکاری نما با استفاده از فرچه مخصوص یا ابر می کنند. در این حالت هر گونه شیء یا سنگی که دانه بندی آن درشت بوده و با سطح سیمانی نما همخوانی نداشته باشد از آن جدا می شود. پس از تمیزکاری نمای سیمانی یا سیمان قلمدانی با ابر یا فرچه، ابزار شسته کار شده، یکنواخت و یکدست خواهد شد و زیبایی کار بیشتر و بهتر جلوه می کند.

مزایای اجرای نمای ابزار شسته کدامند؟

نمای ابزار شسته مزایای بسیار زیادی دارد که در یک بررسی موردی می توان آن را شامل مواردی به شرح زیر دانست:

  • بسیار مقاوم و مستحکم است.
  • تنوع رنگ بالایی دارد.
  • علاوه بر اجرا بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان ها، ابزار شسته می تواند بر روی کف نیز اجرا شود. کف باغ ها، حیاط ها، ویلاها و انواع فضاهای بیرونی می توانند با اجرای ابزار شسته کف ظاهری زیبا و یکدست پیدا کنند.
  • هم قابلیت اجرای تک رنگ و هم قابلیت اجرا به صورت چند رنگ را دارد.
  • در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.