وبلاگ

سیمان قلمدانی در نما کاری | 10 مزیت آن

سیمان قلمدانی در نما کاری

این محتوا به منظور آشنایی با سیمان قلمدانی در نما کاری ، نگارش شده است. امروزه به دلیل قیمت مقرون به صرفه و مقاومت نماهای سیمانی استفاده نمودن از آن ها در طراحی و اجرای نماهای کلاسیک و مدرن با استقبال بی نظیری روبرو شده است. به همین دلیل است که استفاده نمودن از ابزارها و طرح های مختلف در نماهای سیمانی نیز می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.  با نمای سیمانی همراه باشید.

امروزه به دلیل قیمت مقرون به صرفه و مقاومت بالای نماهای سیمانی استفاده نمودن از آن ها در طراحی و اجرای نماهای کلاسیک و مدرن با استقبال بی نظیری روبرو شده است. به همین دلیل است که استفاده نمودن از ابزارها و طرح های مختلف در نماهای سیمانی نیز می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

همچنین این ابزارها می تواند جذابیت و زیبایی نما را نیز چند برابر نماید. سیمان قلمدانی یکی از تکنیک های مورد استفاده در نماسازی با استفاده از سیمان است. که تاثیر بی نظیری در افزایش زیبایی نمای سیمانی دارد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با سیمان قلمدانی و کاربرد آن در نماهای سیمانی، بیشتر آشنا کنیم.

سیمان قلمدانی چیست؟

سیمان قلمدانی به یک نوع نمای سیمانی گفته می شود که سطح آن با استفاده از مربع و یا مستطیل هایی با ابعاد دلخواه تقسیم بندی شده است. فاصله میان این مربع و یا مستطیل ها نیز با استفاده از بندهای 1 تا 2.5 سانتی متری مشخص شده است. از نمای سیمان قلمدانی می توان در سبک های نئوکلاسیک و کلاسیک استفاده نمود.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

به طور مثال برای طراحی ستون های نمای رومی و یا دیواره های نمای کلاسیک از این ابزارها استفاده می شود. همچنین برای قاب بندی پنجره ها و زیبایی بیشتر سطح نمای سیمانی مدرن نیز می توان از سیمان قلمدانی استفاده نمود.

کاربرد سیمان قلمدانی در نما سازی

همانطور که گفته شد از سیمان قلمدانی می توان در نماهای مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده نمود. از طرفی این نما نسبت به سطح صاف سیمانی از جذابیت و زیبایی بیشتری نیز برخوردار می باشد.

از طرفی اجرای طرح های مربع و یا مستطیل شکل در نماهای سیمانی قلمدانی می تواند یک دست و بی روح بودن نمای سیمانی مدرن را برطرف نماید.

نکته بسیار حائز اهمیت در رابطه با استفاده نمودن از سیمان های قلمدانی در نما سازی می توان به کاهش چشمگیر ترک های روی نما اشاره نمود. بندهای قرار گرفته در میان مربع ها موجب می شود تا ترک های ایجاد شده روی سطح نما کمتر قابل مشاهده باشند. به طور کلی از مزایای کاربرد سیمان قلمدانی در نما سازی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • افزایش زیبایی و جذابیت نماهای سیمانی
  • ایجاد خطای دید و عدم مشاهده ترک های ایجاد شده روی سطح نمای سیمانی
  • قابلیت اجرای سیمانکاری قلمدانی در سبک های مختلف به خصوص در طراحی و اجرای نماهای رومی
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه
  • استحکام و مقاومت بالای نما
  • پیشگیری از یکنواخت بودن سطح نما و خسته کننده شدن آن در طولانی مدت
  • از آنجایی که نماهای سیمانی آلودگی را به سرعت نشان می دهند، استفاده نمودن از این نماها می تواند از قابل مشاهده بودن این آلودگی ها جلوگیری نماید.
  • از این سیمانکاری می توان در اجرای نمای تمامی کاربری ها مانند آپارتمان های مسکونی، تجاری، ویلاها و … استفاده نمود.
  • قابلیت اجرای این نما با استفاده از تمامی سیمان ها به خصوص سیمان سفید
  • عایق صوتی و حرارتی بسیار قوی برای ساختمان

نمای سیمان قلمدانی، روش اجرا و مزایای آن

نمای سیمان قلمدانی در کشور ما به یکی از روش های اجرای نمای محبوب در بین افراد فعال در زمینه ساخت و ساز ساختمان تبدیل شده است. جدای از زیبایی و جلوه ظاهری ساختمان، نمای سیمان قلمدانی به عنوان عایق حرارت نیز عمل می کند و می تواند تا حد قابل توجهی از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

نمای سیمان قلمدانی در کشور ما به یکی از روش های اجرای نمای محبوب در بین افراد فعال در زمینه ساخت و ساز ساختمان تبدیل شده است. جدای از زیبایی و جلوه ظاهری ساختمان، نمای سیمان قلمدانی به عنوان عایق حرارت نیز عمل می کند و می تواند تا حد قابل توجهی از اتلاف انرژی جلوگیری کند. سیمانکاری نما از جمله انواع نماهای اندودی است که پوششی یکنواخت بر روی دیوارهای خارجی یک ساختمان ایجاد می کند.

نمای سیمان قلمدانی را اغلب افراد با نام هایی چون نمای سیمان شسته یا سیمانکاری ابساب می شناسند. علت این نامگذاری آن است که پس از اجرای سیمانکاری نما آن را با آب به صورت چندین مرتبه در روز شستشو می دهند تا دانه های سنگ و ماسه غیر یکدست از آن خارج شده، سطح کار صاف و صیقلی شود و مقاومت نما در برابر انواع شرایط جوی و تنش های فیزیکی محیط افزایش یابد.

در اجرای نمای سیمان قلمدانی از سنگ های دانه بندی شده در رنگ های مختلف استفاده می کنند و از این رو انواع طرح های نما در این روش می توانند به رنگ های مختلفی اجرا شوند.

روش اجرای نمای سیمان قلمدانی چگونه است؟

سیمانکاری نما با زیرسازی اصولی و استاندارد سطح مورد نظر انجام می شود. زیر سازی باعث خواهد شد که ظاهر کار یکدست تر شود و هیچ گونه موجی در اجرای نما وجود نداشته باشد. در سیمانکاری مدرن پس از زیرسازی سطح، ریسمان کشی بر روی آن انجام می شود و ملات سطحی توسط ابزار مناسب یا به صورت پاششی بر روی نما قرار می گیرد.

ملات سطحی یا ملاتی که بر روی سطح بیرونی نما پاشیده می شود از مصالحی چون انواع سنگ دانه در دانه بندی های مختلف و رنگارنگ، پودر سنگ، سیمان سفید و ماسه به وجود می آید. سیمانکاری ویلا، آپارتمان یا هر ساختمانی با کاربری متفاوت با استفاده از سیمان قلمدانی می تواند به صورت تک رنگ یا چند رنگ انجام شود.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

پس از اجرای کامل نمای ابزار شسته یعنی ایجاد هر دو لایه، مدت زمانی حدود 20 دقیقه منظور چسبیدن ملات به دیوار صبر می کنند و سپس با استفاده یک فرچه یا یک ابر خیس روی نمای بیرونی کار را تمیز می کنند. این کار باعث از بین رفتن ناهماهنگی های سطح کار می شود. ناهماهنگی های سطح کار می تواند شامل انواع ذرات و سنگ هایی باشد که اندازه و دانه بندی آنها با سایر اجزای به کار رفته در اجرای نما ناهمخوان باشد.

سیمانکاری دیوار رومی و استفاده نانو مواد بر روی نما

در حال حاضر پس از اجرای تمام مراحل بالا، از مواد مخصوصی در مقیاس نانو نیز بر روی سطح نهایی کار استفاده می کنند. نمای سیمانی اندود شده با مواد نانو مقاومت بیشتری خواهد داشت، گرد و غبار و انواع آلودگی های موجود در هوا را به خود جذب نمی کند و صاف و صیقلی تر به نظر می رسد.

استفاده از مواد نانو در مورد نماهای رنگ روشن همچون نماهای سفید بیشتر حائز اهمیت است؛ چرا که نماهای رنگ روشن سریع تر کدر شده و آلودگی های مختلف را نمایان می کنند. همچنین اجرای نما در شهرهای صنعتی و آلوده که غالبا کلان شهرها هستند نیز بهتر است با ایجاد لایه نهایی مواد نانو بر روی کار انجام شود تا سطح نما بر اثر جذب آلودگی ها زیبایی خود را از دست ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.