وبلاگ

ویژگی های نمای رومی ویلا

نمای رومی ویلا

نماهای رومی یکی از بهترین انتخاب های نماسازی در سبک های کلاسیک است. که برگرفته از هنر معماری روم و یونان باستان است. نمای رومی ویلا از المان و ویژگی های منحصر به فرد و خاصی برخوردار است، که آن را از دیگر نماها متمایز نموده است. این محتوا به منظور آشنایی با ویژگی های نمای رومی ویلا، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

نماهای رومی یکی از بهترین انتخاب های نماسازی در سبک های کلاسیک است. که برگرفته از هنر معماری روم و یونان باستان است. نمای رومی ویلا از المان و ویژگی های منحصر به فرد و خاصی برخوردار است، که آن را از دیگر نماها متمایز نموده است. از آنجایی که نمای رومی شباهت بسیار زیادی به طراحی های هخامنشی و باستانی ایران دارد، امروزه در طراحی و اجرای نما در ایران نیز به وفور از این سبک نما استفاده می شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های نمای رومی ویلا، به طور کامل آشنا کنیم.

مشخصات نمای رومی ویلا

  • از المان ها و مجسمه های طراحی شده مطابق با ویژگی های روم و یونان باستان، در نماسازی رومی استفاده می شود.
  • معمولا در طراحی نمای رومی ویلا، از قوس های دایره شکل و عریض در اجرا استفاده می شود.
  • در طراحی این نماها از ستون و سرستون های طراحی شده استفاده می شود. که باید کاملا مطابق با نماهای رومی قدیمی، سبک دوریک، یونیک و قرنتی اجرا شوند.
  • معمولا در طراحی و اجرای نماهای رومی از تزئینات و جزئیات بیشتری نسبت به سایر نماها استفاده می شود.
  • به دلیل جزئیات و المان های بسیار زیادی که در طراحی نماهای رومی استفاده می شود، هزینه اجرای این نماها نسبت به سایر سبک های نماسازی بیشتر است.

نمای رومی ویلا

ویلا با استفاده از سیمان یا سنگ؟

معمولا اجرای نمای رومی ویلا با استفاده از دو متریال سنگ طبیعی و سیمان امکان پذیر است. طراحی نمای رومی با استفاده از این دو متریال از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. از معروف ترین مصالح مورد استفاده در طراحی نمای رومی، سنگ های طبیعی هستند. که موجب هزینه بسیار بالای نماسازی می شوند. از طرفی اجرای نمای رومی سنگی نیاز به تجهیزات و مهارت بسیار بالایی دارد. زیرا در صورت عدم توجه به زیرسازی و چسبندگی نادرست سنگ ها به زیرسازی احتمال سقوط سنگ ها از روی نما وجود دارد. که قطعا خطرات جانی و مالی را به همراه خواهد داشت. امروزه با توجه به این موضوع که اجرای نمای رومی ویلا با استفاده از سیمان، از هزینه بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به نمای سنگی برخوردار است. می توان آن را جایگزین بسیار مناسبی برای نماهای رومی سنگی در نظر گرفت.

مزایا و معایب اجرای نمای رومی ویلا

نماهای رومی نیز مانند سایر سبک های نماسازی از مزایا و معایبی برخوردار اند که توجه به آن ها قبل از انتخاب نمای رومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین مزایای نماهای رومی استحکام و دوام بسیار بالای آن ها است. به همین دلیل است که در معماری و نماسازی، این نماها را سمبلی از قدرت و استقامت می دانند. از آنجایی که این نما برگرفته از نماهای روم باستان و مشابه با نماهای ایران باستان است، می توان آن را نمادی از اصالت نیز شناخت. تجملات و شکوه تعریف شده در این نما، موجب زیبایی خیره کننده آن خواهد شد. اما از معایب این نما می توان به وزن بسیار بالای آن اشاره نمود. از آنجایی که المان های بسیاری در طراحی نمای رومی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند موجب افزایش وزن ساختمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.