وبلاگ

ویژگی های نمای رومی سیمانی ساختمان

نمای رومی سیمانی ساختمان

ماهای رومی جزو نماهای بسیار کلاسیک و تجملاتی هستند، که در طراحی آن ها از المان های خاص مانند سرستون و مجسمه استفاده می شود. معمولا در اجرای نماهای رومی از متریال سنگ طبیعی مانند مرمر، گرانیت و تراورتن استفاده می شود. همین موضوع منجر به افزایش هزینه های نماسازی می شود. این محتوا به منظور آشنایی با ویژگی های نمای رومی سیمانی ساختمان، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید.

نماهای رومی جزو نماهای بسیار کلاسیک و تجملاتی هستند، که در طراحی آن ها از المان های خاص مانند سرستون و مجسمه استفاده می شود. معمولا در اجرای نماهای رومی از متریال سنگ طبیعی مانند مرمر، گرانیت و تراورتن استفاده می شود. همین موضوع منجر به افزایش هزینه های نماسازی می شود.

امروزه استفاده نمای رومی سیمانی ساختمان نیز جایگاه ویژه ای در طراحی و اجرای نماهای رومی پیدا کرده است. که قطعا بسیار مقرون به صرفه تر از اجرای نمای رومی با استفاده از سنگ است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های نمای رومی سیمانی ساختمان، بیشتر آشنا کنیم.

نمای رومی سیمانی ساختمان

نمای رومی سیمانی ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

نمای رومی سیمانی ساختمان از استحکام و طول عمر نسبتا بالایی برخوردار است. البته این موضوع زمانی صادق است که، اجرای نمای ساختمان توسط افراد حرفه ای و متخصص در زمینه اجرای نماهای سیمانی انجام شود. گروه نمای سیمانی با بکارگیری افراد متخصص و مجرب در زمینه اجرای نماهای سیمانی، از مشکلات پس از اجرای نما مانند ترک خوردگی سطح نما جلوگیری می نماید.

از طرفی اجرای نمای رومی سیمانی ساختمان از سهولت بالایی برخوردار است که موجب برتری آن نسبت به نماهای سنگی می شود. یکی از ویژگی های برتر نمای رومی سیمانی ساختمان، نسبت به نماهای رومی اجرا شده با سنگ عدم سقوط مصالح از سطح نما است. استفاده نمودن از متریال سیمان در ساخت نماهای رومی، در نماهایی با ارتفاع کوتاه مانند دیوار ویلاها بسیار مقرون به صرفه و زیبا است.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

نماهای رومی از المان های بسیار زیادی به منظور تزیین نما برخوردار است. به طور مثال سرستون ها و مجسمه های اجرا شده در طراحی و اجرای نمای ساختمان می تواند منجر به افزایش وزن اضافی ساختمان شود. البته اجرای نمای رومی سیمانی ساختمان طبیعتا از نماهای رومی ساخته شده با سایر مصالح سنگین تر است. زیرا سیمان جزو مصالح سنگین وزن محسوب می شود.

که می تواند منجر به افزایش وزن ساختمان و فشار بیشتر روی سازه ساختمان می شود. در ایران به دلیل عدم فراموشی نماهای قدیمی و اصیل از نماهای رومی که شباهت بسیار زیادی به نماهای سنتی و هخامنشی قدیمی دارد، به وفور در طراحی نمای ساختمان ها استفاده می شود.

اما با توجه به هزینه بسیار بالای اجرای نماهای رومی و مصالح گران قیمت در طراحی آن، بسیاری از افراد استفاده از سیمان را جایگزین استفاده از سنگ های طبیعی می کنند. فراموش نکنید که قیمت نماهای رومی ساخته شده با سیمان از قیمت بسیار کمتری نسبت به نماهای رومی ساخته شده با سنگ برخوردار هستند. بهترین و مناسب ترین سیمان مورد استفاده در اجرای نماهای رومی، سیمان سفید است. به همین دلیل اجرای آن به مهارت بسیار بالاتری نسبت به اجرای نماهای سنگی نیاز دارد.

در صورت اجرای این نماها توسط افراد مبتدی ترک برداشتن سطح نما پس از مدتی کوتاه به وضوح قابل مشاهده می باشد. همین موضوع می تواند درصد بسیار زیادی از زیبایی نما را از بین ببرد. البته فراموش نکنید که نماهای رومی سیمانی از زیبایی کمتری نسبت به نماهای سنگی برخوردار اند، اما به میزان قابل توجهی اقتصادی تر محسوب می شوند.

قیمت نمای رومی سیمانی ساختمان

اجرای نمای رومی در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. اما با توجه به تجملات و المان‌های مختلفی که در طراحی و اجرای این نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که بخواهید با استفاده از سنگ آن را اجرا کنید، قطعاً هزینه بسیار زیادی جهت اجرای نمای رومی باید بپردازید. از دیگر متر یال‌های مورد استفاده در اجرای نمای رومی سیمان است. قیمت نمای رومی سیمانی نسبت به نمای سنگی بسیار کمتر است. به همین دلیل در صورتی که قادر به پرداخت هزینه‌های زیاد برای اجرای نما نیستید، می‌توانید از متر یال سیمان به جای سنگ استفاده نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با قیمت نمای رومی سیمانی ساختمان به طور کلی آشنا کنیم.

قیمت نمای رومی سیمانی ساختمان

عوامل مؤثر بر قیمت نمای رومی سیمانی ساختمان

از آنجایی که قیمت نمای رومی سیمانی ساختمان بسیار کمتر از نمای سنگی است. امروزه استفاده نمودن از این نماها با استقبال بی‌نظیری روبرو شده است. با این وجود تعیین قیمت نهایی سیمان‌کاری نمای رومی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل مؤثر بر تعیین قیمت نمای رومی سیمانی عبارتند از:

  1. نوع سیمان مصرفی: یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در تعیین قیمت نمای رومی سیمانی نوع سیمان مصرفی در نماسازی است. از آنجایی که در طراحی نمای رومی از سیمان‌های مختلفی مانند سیمان سفید و سیمان رنگی استفاده می‌شود. قیمت نوع سیمانی که در نماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند در تعیین هزینه‌های نماسازی مؤثر باشد.
  2. متراژ سیمان‌کاری: از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت نمای رومی سیمانی، متراژ نما است. متراژ نما تعیین کننده میزان سیمان مصرفی در نماسازی، تعداد کارگران مورد نیاز و مدت زمانی است که برای اجرای نما به آن نیاز دارید. به همین دلیل متراژ سطح نما در تعیین هزینه‌های اجرای نمای رومی بسیار مؤثر است.

    قیمت نمای رومی سیمانی ساختمان

  3. ارتفاع ساختمان: یکی از دیگر نکاتی که هنگام اجرای نمای رومی باید به آن توجه نمود، ارتفاع ساختمان است. زیرا هر چه ارتفاع بنا بیشتر باشد، هزینه اجرای نما و دستمزد کارگر نیز بیشتر است. البته در بسیاری از مواقع نماهای رومی را جهت اجرای نما در بناهایی با ارتفاع پایین مورد استفاده قرار می‌دهند. اما در صورتی که بخواهید از این نماها در ساختمان‌های بلند مرتبه استفاده نمایید، قطعاً در هزینه دستمزد کارگران و قیمت نهایی اجرای نمای سیمانی مؤثر است.
  4. المان‌های مورد استفاده در نماسازی: در طراحی و اجرای نماهای رومی از سرستون و ستون‌ها به عنوان یک نماد و المان استفاده می‌گردد. که این المان‌ها در فضاهای کارگاهی طراحی و تولید می‌شوند. سپس به محل اجرای نما منتقل شده و روی نما نسبت می‌گردند. این سرستون و ستون‌ها طراحی و حکاکی می‌شوند. که منجر به افزایش شکوه و عظمت نمای رومی می‌شوند. معمولا این المان‌ها را در نمای رومی سیمانی، با استفاده از همان سیمان می‌سازند. دستمزد افرادی که این نماها را طراحی و تولید می‌کنند، با توجه به تعداد المان‌ها و همچنین میزان طراحی و حکاکی روی آن‌ها متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.