وبلاگ

چگونگی اجرای نمای رومی ساختمان

چگونگی اجرای نمای رومی ساختمان

یکی از جذاب ترین نماهای کلاسیک در طراحی نمای ساختمان ها و ویلاها، نماهای رومی هستند. اجرای نمای رومی ساختمان می تواند زیبایی و ابهت بسیار منحصر به فردی را در نماسازی ساختمان ایجاد نماید. اما اجرای انواع نمای رومی با استفاده از متریال های متنوع می تواند وزن ساختمان را بسیار افزایش دهد. این محتوا به منظور آشنایی با چگونگی اجرای نمای رومی ساختمان، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید.

یکی از جذاب ترین نماهای کلاسیک در طراحی نمای ساختمان ها و ویلاها، نماهای رومی هستند. اجرای نمای رومی ساختمان می تواند زیبایی و ابهت بسیار منحصر به فردی را در نماسازی ساختمان ایجاد نماید. اما از آنجایی که اجرای انواع نمای رومی با استفاده از متریال های متنوع می تواند وزن ساختمان را بسیار افزایش دهد، قبل از اجرای این نما، نیاز است تا با نحوه اجرای آن و ویژگی های نمای رومی به طور کامل آشنایی پیدا کنید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با نحوه اجرای نمای رومی ساختمان، به طور کامل آشنا کنیم.

مصالح مورد استفاده در اجرای نمای رومی ساختمان

اجرای نمای رومی ساختمان را با استفاده از متریال های مختلفی می توان انجام داد. اما به طور کلی دو متریال بسیار محبوب و پرکاربرد در اجرای نماهای رومی سنگ و سیمان است. در نماهای اجرا شده با سنگ، معمولا از سنگ های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و تراورتن استفاده می شود. در نماهای رومی اجرا شده با سیمان نیز، استفاده از سیمان سفید از محبوبیت بیشتری برخوردار است. نماهای رومی سنگی یکی از معروف ترین نماهای کلاسیک است. اما از آنجایی که اجرای نمای رومی ساختمان با استفاده از سنگ جزو گران ترین نماهای اجرا شده در سبک کلاسیک است. امروزه نماهای رومی ساخته شده با سیمان سفید جایگزین بسیار مناسبی برای نماهای سنگی شناخته شده اند. نماهای سیمانی علاوه بر زیبایی از هزینه بسیار کمتری نسبت به نماهای رومی سنگی برخوردار است.

چگونگی اجرای نمای رومی ساختمان

هزینه اجرای نمای رومی ساختمان

همانطور که گفته شد هزینه اجرای نمای رومی ساختمان با استفاده از سنگ های طبیعی بسیار گران تر از نماهای رومی سیمانی است. از طرفی به دلیل تجملات بسیار زیادی که در اجرای نمای رومی استفاده می شود، منجر به افزایش هزینه های نماسازی نسبت به نماهای مدرن و ساده تر می شود. در طراحی و اجرای نماهای رومی از سرستون های طراحی شده و مجسمه های نمادین استفاده می شود. که همین موضوع منجر به افزایش هزینه های نماسازی می شود. از آنجایی که سیمان سفید قیمت بسیار کمتری نسبت به سنگ های طبیعی دارد، قطعا اجرای نمای رومی ساختمان با استفاده از سیمان بسیار مقرون به صرفه تر از اجرای نماهای رومی سنگی است.

مدت زمان اجرای نمای رومی ساختمان

مدت زمان مورد نیاز جهت اجرای نمای رومی ساختمان وابسته به موارد مختلفی نظیر ارتفاع ساختمان، سطوح نماسازی، متریال مورد استفاده در اجرای نما، تعداد کارکنان و … دارد. با این وجود اجرای نمای رومی با استفاده از سنگ از زمان بسیار بیشتری نسبت به اجرای نماهای رومی سیمانی نیاز دارد. زیرا برای نماهای سنگی نیاز به برش ابعاد مورد نظر سنگ، ایجاد زیرسازی و چسبندگی بالا، استفاده از تجهیزات ساختمان سازی بسیار زیاد مانند دریل، اره مرطوب، انواع ماله و … می باشد. همچنین عدم توجه به زیرسازی نماهای سنگی می تواند منجر به جدا شدن سنگ از سطح نما و سقوط آن شود. در صورتی که برای اجرای نمای رومی ساختمان با استفاده از سیمان به زمان بسیار کمتری نیاز است. با این وجود بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

قیمت اجرای نمای رومی ساختمان

یکی از پرطرفدارترین نماهای مورد استفاده در ساختمان سازی ایرانی، استفاده نمودن از نماهای رومی است. که شباهت بسیار زیادی با نماسازی های قدیمی و تاریخی ایران دارد. از طرفی در نماسازی های کلاسیک و سلطنتی اولین نمای پیشنهادی نماهای رومی هستند. که از شکوه و عظمت منحصر به فردی برخوردار می باشند. این نماها می توانند حس تجمل گرایی و عظمت را به بیننده القا نمایند. از طرفی به دلیل المان های بسیار زیادی که در طراحی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند، قیمت اجرای نمای رومی نسبت به سایر نماها بیشتر است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با عوامل موثر در تعیین قیمت اجرای نمای رومی، بیشتر آشنا کنیم.

عوامل موثر در تعیین قیمت اجرای نمای رومی ساختمان

  • زیرسازی نما: یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت اجرای نمای رومی ساختمان، نیاز به زیرسازی بنا است. در اجرای نماهای رومی نیز مانند سایر نماها نیاز به انجام زیرسازی به منظور اتصال بهتر مصالح به ساختمان است. معمولا میزان پروفیل بندی، رابیتس کشی و مصالحی که در اجرای زیرسازی نما مورد استفاده قرار می گیرد، در تعیین هزینه های این مرحله از اجرای نمای رومی موثر است.
  • تهیه مصالح: از آنجایی که اجرای نماهای رومی از مصالح و تزئینات بسیار زیادی استفاده می شود. معمولا قیمت اجرای نمای رومی نسبت به سایر سبک های نماسازی بیشتر است. از طرفی انتخاب متریال مورد استفاده در اجرای نما نیز در تعیین هزینه های نماسازی موثر است. زیرا نمای رومی را به طور معمول با استفاده از دو نوع متریال سنگ و سیمان اجرایی می کنند. اجرای نمای رومی با استفاده از سیمان هزینه بسیار کمتری نسبت به نماهای رومی ساخته شده با سنگ دارد. زیرا سنگ های طبیعی مورد استفاده در نماهای رومی بسیار گران قیمت می باشند. از طرفی برای نصب آن ها نیاز به زمان و هزینه بیشتری جهت زیرسازی نما می باشد.

قیمت اجرای نمای رومی ساختمان

  • اجرای نما: اجرای نمای رومی با استفاده از متریال سیمان علاوه بر زمان کمتر از هزینه های بسیار کمتری نسبت به نماهای رومی سنگی برخوردار است. زیرا در اجرای نماهای رومی با استفاده از سنگ زمان بیشتری برای نصب سنگ ها و اجرای زیرسازی به منظور چسبندگی بهتر سنگ به نما نیاز است. از طرفی دستمزد کارگران و میزان مصالح مورد استفاده نیز از جمله مواردی است که در تعیین قیمت اجرای نمای رومی ساختمان موثر است. همچنین این که ساختمان دارای چند نما و هر نما دارای چه متراژی می باشد نیز، تاثیر مستقیم در تعیین هزینه های اجرای نماهای رومی دارد.
  • نصب المان های نما: در طراحی و اجرای نماهای رومی از ستون و سرستون های طراحی شده و حکاکی شده استفاده می شود. به همین دلیل این سرستون ها در فضایی طراحی و آماده می شوند. سپس به نما اضافه می شوند. نصب این سرستون و ستون ها نیز بر قیمت اجرای نمای رومی ساختمان موثر است. مجموعه هزینه های ساخت و حکاکی این سرستون و ستون ها به همراه هزینه نصب و اجرای آن ها در نما این بخش از هزینه های اجرای نمای رومی ساختمان را تعیین می نماید.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.