وبلاگ

نحوه اجرای نمای رومی سیمانی ویلا

اجرای نمای رومی سیمانی ویلا

نمای رومی یکی از ایده آل ترین و محبوب ترین نماهایی است که در طراحی ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه از متریال سیمان نیز می توان به جای سنگ استفاده نمود. مزایای اجرای‌نمای‌رومی‌سیمانی‌ویلا، موجب شده تا جایگزین بسیار مناسبی برای نمای رومی سنگی محسوب شود. این محتوا به منظور آشنایی با نحوه اجرای نمای رومی سیمانی ویلا، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید.

نمای رومی یکی از ایده آل ترین و محبوب ترین نماهایی است که در طراحی ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای نمای رومی معمولا با سنگ انجام می شود. اما امروزه از متریال سیمان نیز می توان به جای سنگ استفاده نمود. مزایای اجرای نمای رومی سیمانی ویلا، موجب شده تا جایگزین بسیار مناسبی برای نمای رومی سنگی محسوب شود.

از طرفی به دلیل سقوط احتمالی سنگ ها از نما و گران بودن قیمت سنگ در نمای رومی، نماهای رومی ساخته شده با سیمان به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با نحوه اجرای نمای رومی سیمانی ویلا، به طور کامل آشنا کنیم.

اجرای نمای رومی سیمانی ویلا

مراحل اجرای نمای رومی سیمانی ویلا

اجرای نمای رومی به طور کلی در پنج مرحله انجام می شود. که به شرح هر کدام از این مراحل خواهیم پرداخت:

  1. زیرسازی: در اجرای نمای رومی سیمانی ویلا، مانند هر نمای دیگری در ابتدا نیاز به زیرسازی نمودن نما است. در این مرحله سطح زیر ساز باید به طور کامل صاف و تراز باشد. زیرا در نهایت روی سیمان ماله کشی انجام می شود و در صورت وجود ناصافی در زیرسازی، در نمای نهایی قابل مشاهده است. پس از صاف کردن سطح زیر ساز، می توان با استفاده از رابیتس و شاسی کشی فلزی زیرساز نما را آماده نمود.
  2. اجرا نمودن ملات آستر: در مرحله دوم اجرای نمای‌رومی‌سیمانی‌ویلا، پس از تکمیل زیرسازی، باید کروم بندی انجام شود. به این معنا که روی توری رابیتس را با استفاده از ملات می پوشانند. ملات به کار رفته در کروم بندی ترکیبی از پودر سنگ و سیمان است. که بستر بسیار مناسبی را برای اجرای ملات ماسه سیمان ایجاد می نماید. از آنجایی که در صورت اجرای نمای رومی توسط افراد غیر متخصص امکان ترک برداشتن سطح نما پس از چند وقت وجود دارد، بهتر است از گروه های متخصص در این زمینه کمک بگیرید. نمای سیمانی با به کارگیری افراد متخصص و مجرب بهترین ها را به شما ارائه خواهد داد.
  3. قاب بندی نمودن سیمان: در مرحله بعدی نیاز است تا قاب بندی نما انجام شود. این قاب بندی با شیشه هایی با ضخامت 1.5 سانتی متر و ملات پودر سنگ، سنگ ریزه و سیمان سفید انجام می شود.
  4. بندکشی و سمباده زنی نما: در مرحله بعدی اجرای نمای رومی سیمانی ویلا، شیشه های قاب بندی از نما جدا شده و شیارهای ایجاد شده را با استفاده از بندکشی نموده و سپس با استفاده از سمباده های مخلوط صیقلی می نمایند. معمولا در نمای رومی لایه نهایی با استفاده از سیمان شسته اجرا می شود.
  5. نصب المان های رومی روی نما: از آنجایی که در اجرای نمای رومی سیمانی ویلا استفاده از المان های مخصوص مانند مجسمه بسیار جذاب است. این قطعات را به صورت پیش ساخته و یا با استفاده از سنگ مصنوعی می سازند و سپس روی نما وصل می کنند. همچنین در اجرا سر ستون های سیمانی، می توان از افراد متخصص و حرفه ای به منظور اجرای نقش و نگار رومی کمک گرفت.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت اجرای نمای رومی سیمانی

از آنجایی که طراحی نمای رومی یکی از گران‌ترین نماهایی است که در ایران به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه استفاده نمودن از سیمان در طراحی نماهای رومی با استقبال بی‌نظیری روبرو شده است. زیرا قیمت اجرای نمای رومی سیمانی بسیار مناسب‌تر و اقتصادی تر از نماهای رومی طراحی شده با سنگ است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با عوامل مؤثر در تعیین قیمت اجرای نمای رومی سیمانی، بیشتر آشنا کنیم.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت اجرای نمای رومی سیمانی

عوامل مؤثر تعیین قیمت اجرای نمای رومی سیمانی

نمای رومی اجرا شده با استفاده از سیمان می‌تواند یکی از محبوب‌ترین نماهای رومی شناخته شود. زیرا اجرای این نما مدت زمان بسیار کمتری نسبت به نماهای سنگی نیاز دارد. البته قیمت اجرای نمای رومی سیمانی نسبت به نمای سنگی نیز در انتخاب این نوع نمای رومی بی تاثیر نیست. مقرون به صرفه بودن قیمت اجرای نمای رومی سیمانی موجب شده تا این نما در بسیاری از بناهای کلاسیک به وفور مورد استفاده قرار بگیرد.

معمولا زیرسازی نماهای رومی سیمانی در میزان زیبایی و کیفیت این نماها بسیار مؤثر است. به همین دلیل بهتر است برای اجرای نما از افراد متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. فراموش نکنید که دستمزد افراد کاملا وابسته به عوامل مختلفی نظیر ارتفاع ساختمان، متراژ نما کاری بر حسب متر مربع، تعداد کارگران و همچنین مدت زمان مورد نیاز جهت اجرای نما می‌باشد. از طرفی نوع سیمان مصرفی در نماسازی نیز در تعیین قیمت اجرای نمای رومی سیمانی مؤثر است.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت اجرای نمای رومی سیمانی

برای این که قیمت اجرای نمای رومی سیمانی کمتر شود، استفاده نمودن از افراد غیر متخصص و بی تجربه را فراموش کنید. زیرا این کار می‌تواند به چند برابر شدن هزینه‌های نماسازی منجر شود. از آنجایی که در اجرای نماهای رومی سیمانی ایجاد سطح صاف و بدون موج از اهمیت بسیار بالایی در زیبایی نما برخوردار است.

در صورتی که کارگران نماسازی تخصص کافی در زیرسازی و اجرای لایه رویه نما نداشته باشند. ممکن است روی سطح نما موج ایجاد شود. که این ناصافی و موج‌ها از جهت‌های مختلف قابل مشاهده می‌باشند. از طرفی عدم تجربه کافی در زیرسازی نمای سیمانی، می‌تواند موجب شود تا پس از اجرای نما روی آن ترک‌های قابل مشاهده‌ای ایجاد شود. معمولا پس از اجرای نما با استفاده از سیمان ترک‌های ریزی روی نما ایجاد می‌شود. که افراد متخصص در زمینه اجرای نمای سیمانی تا حد بسیار زیادی از ایجاد این ترک‌ها و قابل مشاهده بودن آن‌ها پیشگیری می‌نمایند.

در صورتی که زیر سازی به درستی انجام نشود، احتمال ترک‌های عمیق روی نما بسیار زیاد است. که درنهایت برای ترمیم آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید بود. فراموش نکنید که دوباره‌کاری در اجرای نمای رومی می‌تواند علاوه بر افزایش هزینه‌های نماکاری، منجر به کاهش قابل توجه کیفیت نمای اجرا شده نیز گردد. بنابراین بهترین روش برای کاهش هزینه‌های اجرای نمای رومی با استفاده از متریال سیمان، استفاده نمودن از افراد مجرب و متخصص در زمینه اجرای نمای سیمانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.