وبلاگ

چگونگی اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک

اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک

یکی از محبوب‌ترین نماهایی که در طراحی و نماسازی مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است، اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک است. که می‌توان آن را با رنگ‌های متنوع و در طرح‌های مختلفی اجرا نمود. نمای سیمانی شسته از مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط اقلیمی و محیطی برخوردار است. این محتوا به منظور آشنایی با نحوه اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک، نگارش شده است.

یکی از محبوب‌ترین نماهایی که در طراحی و نماسازی مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است، اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک است. که می‌توان آن را با رنگ‌های متنوع و در طرح‌های مختلفی اجرا نمود. نمای سیمانی شسته از مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط اقلیمی و محیطی برخوردار است.

زیرا در ساخت این نما از پودر سنگ، سیمان سفید و یا سیمان سیاه، سنگدانه های رنگی و رنگ‌های معدنی استفاده شده است. که موجب شده تا علاوه بر مقاومت بسیار بالایی که دارند، از رنگ پذیری بسیار مناسبی نیز برخوردار باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با اجرای نمای سیمان شسته‌کلاسیک، بیشتر آشنا کنیم.

نحوه اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک

این نما به صورت اندود و نوعی پوشش روی سفت کاری نما اجرا می‌شود. از طرفی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر افزایش و کاهش دمای محیط دارد، به شدت مورد استقبال اجرا در شرایط آب هوایی مختلف قرار گرفته است. همچنین با توجه نمودن به مقاومت بالایی که نسبت به سایر نماها دارد، از قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار است.

یکدست بودن نما در اجرای نمای سیمان شسته‌کلاسیک و کاهش خطر افتادن مصالح از روی نما، از ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد نمای سیمان شسته محسوب می‌شود. این نما را می‌توان در رنگ‌های مختلفی مانند سفید، مشکی، کرم، قهوه‌ای، خاکستری و … اجرا نمود. که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای نمای سیمانی شسته کلاسیک با رنگ سفید اشاره نمود.

اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک

مزایای اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک

  • از آنجایی که احتمال افتادن مصالح نما وجود ندارد، خطرات آن بسیار کمتر از دیگر نماها مانند نمای سنگی است.
  • نمای سیمانی شسته از مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، سرما و یا گرمای شدید برخوردار است.
  • از آنجایی که سیمان از مقاوم‌ترین متریال های مورد استفاده در ساختمان سازی محسوب می‌شود. طول عمر نماهای سیمانی شسته از نماهای ساخته شده با متریال های دیگر بیشتر است.
  • این نوع از نماسازی زیبایی بسیار منحصر به فردی در کنار سادگی نما به وجود آورده است.
  • سطح نمای سیمانی شسته کاملا یکدست و صاف است.
  • استفاده نمودن از این نما در سبک‌های کلاسیک بسیار انتخاب مناسب و ایده آلی محسوب می‌شود.
  • قسمت تمام شده نمای سیمانی شسته نسبت به مقاومت و مزایای آن، بسیار کمتر از سایر نماها مانند نمای سنگی، آجری و چوبی است.

معایب اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک

نماهای ساخته شده با سیمان شسته علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارند، از ایراداتی نیز برخوردار هستند. از معایب این نماها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از آنجایی که اجرا نمودن سیمان شسته روی نما از روند بسیار کندی برخوردار است. از معایب این نما می‌توان به زمان بر بودن اجرای آن اشاره نمود. به طور کلی حداکثر مساحت اجرای این نما در طول یک روز، 10 متر مربع تعیین شده است. بنابراین زمان اجرای این نما در ساختمان‌های بلند مرتبه، مدت زمان نسبتا طولانی محسوب می‌شود.
  • وزن سازه به دلیل وجود سیمان افزایش می‌یابد.
  • پس از یک مدت زمان طولانی، آلودگی‌های شهری می‌تواند موجب تیرگی نما شود.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک به چه عواملی بستگی دارد؟

نمای سیمان شسته یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین نماهای مورد استفاده در ایران است. که در بسیاری از مواقع به منظور اجرای نماهای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نما جزو نماهای اندودی محسوب می‌شود که باعث ایجاد پوششی یکدست روی سطح نما می‌گردد. قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک نسبت به سبک مدرن بیشتر است.

زیرا در این نماسازی از پیچیدگی و جزئیات بیشتری استفاده خواهد شد. از طرفی قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک نسبت به سایر نماهای کلاسیک ساخته شده با دیگر مصالح مانند سنگ، بسیار کمتر است.

به همین دلیل است که استفاده نمودن از این متریال در اجرای نماهای کلاسیک با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک، بیشتر آشنا کنیم.

قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک به چه عواملی بستگی دارد

عوامل مؤثر در تعیین قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک

از آنجایی که این نماها از مزایای بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. بسیاری از طراحان و کارفرمایان از این مدل نماها را در سبک‌های کلاسیک به وفور استفاده می‌نمایند. از مزایای نماهای سیمان شسته در سبک کلاسیک می‌توان به استحکام و ماندگاری بسیار بالای نما اشاره نمود.

البته هر چه افرادی که این نما را اجرا می‌نمایند، متخصص و مجرب تر باشند استحکام نما نیز افزایش می‌یابد. از دیگر مزایای این نماها می‌توان به تنوع رنگی بالا در اجرای نما، قابلیت اجرای طرح‌های مختلف مانند سنگ و چوب روی نما، عدم نمایش کثیفی و آلودگی‌های روی نما و همچنین هزینه نسبتاً پایین اجرای نما اشاره نمود.

قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک به چه عواملی بستگی دارد

البته تعیین قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک به عوامل متعددی بستگی دارد که، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • متراژ نما: از ابتدایی‌ترین عوامل مؤثر در تعیین قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک، متراژ نماکاری است. هر چه سطح و متراژ نما بیشتر باشد، قیمت اجرای نما نیز افزایش خواهد یافت. از طرفی با افزایش ارتفاع نما نیز قیمت اجرای نما بیشتر خواهد شد.
  • اجرای عایق نما: نمای سیمان شسته از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. اما یکی از ضعف‌های این نما عدم عایق رطوبتی بودن آن است. به همین دلیل برای افزایش مقاومت نما در برابر باران و رطوبت نیاز است تا از یک عایق بی رنگ روی سطح نما استفاده شود. قیمت این عایق نیز در تعیین هزینه‌های نهایی اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک مؤثر است.
  • میزان پیچیدگی طراحی و اجرای نما: از دیگر عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت اجرای نمای سیمان شسته کلاسیک میزان طراحی‌های انجام شده روی نما است. به طور مثال در صورتی که از طرح خاصی روی نما استفاده نشود، قیمت اجرای آن بسیار کمتر از زمانی است که، بخواهند طرح سنگ، چوب و یا آجر روی نما اجرا نمایند. از طرفی به دلیل پیچیدگی‌ها و جزئیات بیشتر نماهای کلاسیک قیمت آن‌ها نسبت به اجرای نمای مدرن نیز بیشتر است.
  • محل اجرای نما: این‌که نماکاری در چه شهر و منطقه‌ای انجام می‌شود، نیز در تعیین قیمت اجرای نمای سیمان شسته مؤثر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.