این محتوا به منظور آشنایی با ویژگی های سیمانکاری آبساب و نحوه اجرای آن، نگارش شده است. امروزه یکی از رایج ترین و محبوب ترین مصالح مورد استفاده در نماسازی سیمان ها می باشند. که علاوه بر مقاومت و استحکام بالا، زیبایی و مقاوم در برابر حرارت، از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشند.  با نمای سیمانی همراه باشید.

امروزه یکی از رایج ترین و محبوب ترین مصالح مورد استفاده در نماسازی سیمان ها می باشند. که علاوه بر مقاومت و استحکام بالا، زیبایی و مقاوم در برابر حرارت، از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشند. از طرفی نمای سیمانی را می توان با انواع سیمان ها و به روش های مختلفی اجرا نمود.

که استفاده از روش سیمانکاری آبساب رایج ترین روش اجرای نماهای سیمانی می باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های سیمانکاری آبساب و نحوه اجرای آن، بیشتر آشنا کنیم.

صرفه اقتصادی بالای اجرای سیمانکاری آبساب

اجرای نمای سیمان شسته نسبت به سایر نماها همچون نماهای سنگی و آجری به سبب استفاده از متریال ها و مصالح ارزان قیمت، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. علاوه بر این سیمانکاری مدرن در انواع طرح و رنگ ها قابل اجرا می باشد و زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند. به این مزایای قابل توجه می توان مزیت استقامت بالا و ایمن بودن این نوع نما را نیز اضافه کرد.

نمای سیمانی در برابر انواع عوامل از جمله انواع شرایط جوی، تنش های فیزیکی و مکانیکی، رطوبت و … مقاومت بسیار بالایی دارد. از لحاظ ایمن بودن این روش نیز در مقایسه با سایر روش های نماسازی می توان آن را با اجرای نمای سنگی مقایسه کرد. در زمان اجرای نمای سنگی و همچنین پس از آن، امکان سقوط قطعات کوچک و بزرگ سنگ از بالای ساختمان وجود دارد که این موضوع می تواند برای کارگران و عابرین خطرناک باشد در حالی که اجرای نمای سیمانی با بالاترین سطح از ایمنی انجام می شود.

اجرای سیمانکاری آبساب در نما سازی

همانطور که گفته شد یکی از روش های رایج سیمانکاری در ایران روش آبساب است. آبساب نوعی سیمانکاری اندودی محسوب می شود که، پس از اتمام سفت کاری نما اجرا می شود. پس از اجرای این سیمانکاری روی دیوار نما، با استفاده از ابزارهای مختلف مانند تخته ماله سطح سیمانکاری را صاف و صیقلی می نمایند.

از طرفی همزمان با صاف نمودن سطح سیمانکاری روی آن آب پاشیده می شود. به طور کلی سیمانکاری آبساب علاوه بر مقاومت بسیار بالا از قیمت ارزان تری نسبت به سایر روش های سیمانکاری برخوردار است. معمولا این روش سیمانکاری با استفاده از سیمان سفید انجام می شود. اما می توان آن را به صورت تلفیقی و با استفاده از سیمان های متنوع اجرا نمود. فراموش نکنید که کیفیت و زیبایی نهایی سیمانکاری به روش آبساب، کاملا به مهارت و تخصص استادکاران وابسته است.

تماس با ما

ویژگی های نما اجرا شده با سیمانکاری آبساب

مواد مورد استفاده در ساخت ملات سیمانکاری آبساب شامل سنگ، پودر سنگ و سیمان سفید می باشد. انتخاب سنگ های مورد استفاده در تولید این ملات را می توان بر اساس رنگ آن ها به انواع جیگری، لیمویی، سفید، مشکی، قهوه ای، کرم، سفید استخوانی و سبز دسته بندی نمود. از آنجایی که این نما از مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما و گرما برخوردار است و نور خورشید را بازتاب می نماید. می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای نماهای سنگی باشد.

مزایا و معایب نما با سیمانکاری آبساب

به طور کلی اجرای سیمانکاری نما با استفاده از روش آبساب مزایا و معایب مختلفی دارد. که از انواع آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مزایا:

معایب:

سیمانکاری آبساب از انواع نماهای ساختمانی پرطرفدار

سیمانکاری آبساب نه تنها در کشور ما ایران بلکه در اغلب قریب به اتفاق کشورهای جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوع اجرای نما در کشورهای انگلیسی زبان “واش بتن (Wash Beton)”  به معنای سیمان شسته نامیده می شود. پس از سفت کاری ساختمان سیمانکاری آبساب را به شیوه اندودی اجرا کرده و دیوارهای خارجی ساختمان را پوشش دهی می کنند.

در اجرای سیمانکاری آبساب یا ابزار شسته که به سیمانکاری دیوار رومی نیز معروف است از درصدهای معینی از سیمان سیاه و سفید، انواع پودر سنگ های سفید و رنگی، خورده سنگ های دانه بندی شده و … جهت تهیه ملات سیمانکاری استفاده می کنند. کیفیت و جلوه زیبای سیمانکاری نما هم به کیفیت مواد و مصالح مورد استفاده و هم به مهارت استادکار انجام آن بستگی دارد.

مقاومت بالای سیمانکاری آبساب در برابر گرما و سرما

علاوه بر اینکه سیمانکاری آبساب در انواع طرح و رنگ قابل اجرا است، صرفه اقتصادی بالاتری دارد و کم خطرتر تلقی می شود، این نوع نماسازی دارای مزیت قابل توجه دیگری نیز می باشد و آن عایق بودن سیمانکاری شسته نسبت به سایر انواع نماسازی است. نمای سیمان شسته از آنجایی که به صورت یه تکه اجرا می شود.

در مقایسه با سایر انواع نماسازی در مورد مقاومت در برابر عبور سرما و گرما موفق تر عمل می نماید. این موضوع از نظر کارشناسان مصرف انرژی نیز به اثبات رسیده و مورد تاکید می باشد. در سیمانکاری های مدرن در برخی موارد از مواد نانو نیز بر روی نما در مرحله پایانی کار استفاده می کنند که بر صاف و صیقلی بودن سطح نما کمک و از آلودگی آن به انواع آلاینده ها از جمله گرد و غبار و ذرات ریز آلاینده موجود در جو جلوگیری می کند.

تماس با ما

سیمانکاری ویلا در انواع طرح ها با استفاده از روش سیمان قلمدانی

برج ها و ویلاهای لوکس می توانند با استفاده از سیمانکاری آبساب در انواع طرح ها مورد نماسازی قرار گیرند. هر چند که غالبا نماسازی های تک رنگ به رنگ های سفید یا کرم در این موارد ترجیح داده می شود اما نماسازی با تلفیقی از رنگ ها نیز در مورد آنها امکان پذیر است. پودر سنگ و خورده سنگ های دانه بندی شده در انواع رنگ ها در ترکیب با سیمان سفید و سیاه می توانند رنگ های زیبا و متنوعی برای اجرای نما به وجود آورند.

سیمانکاری آبساب و نمای سیمانی شسته

سیمانکاری ابساب و نمای سیمانی شسته از جمله نماهای پرطرفدار و رایج در کشور ما محسوب می شوند. این نوع نماهای اندودی پس از اتمام سفت کاری ساختمان اجرا شده و پوششی مقاوم و زیبا ایجاد می کنند. سیمانکاری نه تنها یک فن بلکه یک هنر محسوب می شود و از این رو همواره توصیه می شود که این کار را به استادکاران ماهر بسپارید. داشتن ظرافت و دقت در کار می تواند بهترین نتایج را در مورد سیمانکاری ویلا، آپارتمان یا هر واحد مسکونی، اداری، خدماتی و تجاری دیگر به وجود آورد.

سیمانکاری نما در رنگ های مختلف

اغلب افراد با شنیدن عبارت نمای سیمان شسته یا ابزار شسته فکر می کنند که این نوع نما تنها در دو رنگ سیاه و سفید قابل اجرا است. در حالی که در سیمانکاری مدرن با استفاده از مصالح دیگری نظیر پودر سنگ های رنگی، پیگمنت های معدنی در انواع رنگ، سنگ های دانه بندی شده و به کارگیری انواع ابزار سیمانکاری اعم از ماله، تیشه و … می توانند انواع نما در طرح و رنگ های مختلف را به وجود آورند.

ویژگی های سیمانکاری آبساب | 7 مزیت استفاده از آن

به عبارتی هر چند که سیمان، متریالی تنها در رنگ سیاه و سفید وجود دارد اما با ترکیب درصد مناسب آنها و استفاده از سایر مصالح مذکور در بالا می توان تنوع کار را تا حد قابل توجهی افزایش داد. ابزار شسته می تواند مشتریان در سلیقه های مختلف را در انتخاب طرح و رنگ دلخواه نما راضی نگه دارد.

حتی مشتریانی که علاقمند به نماهای سنگی و چوبی هستند می توانند بر روی ساختمان خود نمای سیمانی طرح چوب یا طرح سنگ را درخواست دهند. نماهای سیمانی طرح سنگ و چوب مقاومت بالایی نسبت به نماهای سنگی یا چوبی دارند، ارزان قیمت تر هستند و به سادگی بر روی نما اجرا می شوند.

سیمانکاری ابساب چه تفاوتی با سیمانکاری دیوار رومی دارد؟

در سیمانکاری ابساب همانطور که از نام آن پیداست پس از اتمام کار سطح نما را با شستشو توسط آب به حالتی در می آورند که سنگ های دانه بندی شده مورد استفاده در ملات، مشخص شوند. در برخی موارد حتی دیده شده است که از ترکیب اسید و آب نیز برای این کار استفاده می کنند. این یک ویژگی بارز برای سیمانکاری ابساب محسوب می شود که آن را از سایر انواع نماهای سیمانی از جمله سیمانکاری  دیوار رومی متمایز می کند.

در اجرای سیمانکاری دیوار رومی انواع ترفندهای اجرای نما همچون سیمان قلمدانی، ستون ها و سر ستون ها، قوس های مخصوص و … به کار گرفته می شوند که همگی از اصول اجرای این نوع نما هستند. در حالی که سیمانکاری ابساب بیشتر در مورد نمای دیوارهای خارجی و محوطه ساختمان و ویلاها استفاده می شود، سیمانکاری دیوار رومی بیشتر مخصوص بدنه و ورودی ساختمان هاست. استادکاران ماهر می توانند با به کارگیری مهارت و تخصص خود متناسب با نوع نما، کاربری و نوع ساخت آن بهترین سیمانکاری را در مورد انواع ساختمان ها انجام دهند. نماهای سیمانکاری شده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند، زیبا هستند و اجرای آنها بسیار مقرون به صرفه است.

بستن
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
اسکرول برو به بالا