وبلاگ

مزایا و معایب سیمان کاری نمای ویلا

سیمان کاری نمای ویلا

نماسازی ویلاها معمولا به دو سبک کلی کلاسیک و مدرن انجام می شود. در طراحی کلاسیک استفاده نمودن از سنگ های طبیعی می تواند هزینه نماسازی را به شدت افزایش دهد. در اجرای نمای مدرن نیز استفاده نمودن از چوب ها و سنگ هزینه ای کمتر از نماهای کلاسیک ندارد. این محتوا به منظور آشنایی با نحوه سیمان کاری نمای ویلا، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید..

نماسازی ویلاها معمولا به دو سبک کلی کلاسیک و مدرن انجام می شود. در طراحی کلاسیک استفاده نمودن از سنگ های طبیعی می تواند هزینه نماسازی را به شدت افزایش دهد. در اجرای نمای مدرن نیز استفاده نمودن از چوب ها و سنگ هزینه ای کمتر از نماهای کلاسیک ندارد. اما استفاده نمودن از سیمان در اجرای نما می تواند هزینه نماسازی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

از طرفی سیمان کاری نمای ویلا در سبک های مدرن و کلاسیک کاربرد دارد. از طرفی در سیمان کاری نمای ویلا با توجه به سبک نماسازی از انواع سیمان ها استفاده می شود، که هر کدام از آن ها ویژگی های مشخصی دارند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مزایا و معایب انواع سیمان کاری نمای ویلا، به طور کامل آشنا کنیم.

برای اطلاع از قیمت‌ها، خدمات بیشتر یا سفارش کار فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۶۰۷۳۴۰۴ و 09193661077 تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های انواع سیمان کاری نمای ویلا

سیمان کاری نمای ویلا

  • سیمان کاری نمای ویلا با استفاده از سیمان شسته:

مزایا:

  • نمای سیمان شسته از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است.
  • می توان با استفاده از سیمان شسته نماهای رومی و کلاسیک را با کمترین هزینه اجرا نمود.
  • تنوع رنگ در سیمان‌کاری‌نمای ویلا با استفاده از سیمان شسته بسیار زیاد است.
  • در صورت رنگی اجرا شدن نما، آلودگی های روی سطح نما دیده نمی شوند.

معایب:

  • در صورتی که نمای ساختمان درز داشته باشد، ممکن است آلودگی درون این درزها جمع آوری شود. که در نهایت منجر به کثیف نشان دادن نما می شود.
  • زمان مورد نیاز جهت اجرای این نما بسیار زیاد است. زیرا روزانه می تواند حداکثر 10 متر مربع از نما را سیمان کاری نمود.
  • این نوع از سیمان، عایق رطوبتی مناسبی محسوب نمی شود.

نماکاری ویلا با استفاده از سیمان رنگی:

  • مزایا:
    • سیمان کاری نمای ویلا با استفاده از سیمان رنگی سطحی یکدست و صاف ایجاد می نماید.
    • این متریال از سازگاری بالایی با محیط زیست برخوردار است.
    • سیمان رنگی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی به زیرسازی نما برخوردار است.
    • رنگ آن در برابر نور خورشید و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است و تغییر نمی کند.
    • می توان با استفاده از آن نمای ویلا را آب گریز و غبار گریز نمود.
    • به راحتی می توان در ساختمان های بلند مرتبه از آن استفاده نمود، زیرا از زیرسازی نما جدا نمی شود.
    • سیمان رنگی یکی از متریال های بسیار مقرون به صرفه در نماسازی محسوب می شود.

    محدودیت های اجرایی در سیمان کاری نمای ویلا

    سیمان یکی از متریال های مانع در برابر آب باران است. به این منظور که رطوبت را جذب خود می نماید و نمی گذارد آب باران عبور نماید. به همین دلیل در صورتی که از این مصالح در نماسازی استفاده می شود، باید آب گریز برای نما تعریف شود. در غیر این صورت سیمان کاری نما رطوبت را جذب خود می نماید. به طور کلی نمای ایده آل سیمانی، باید دارای درزهای کنترل و درزهای انبساط با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف به خصوص در شرایط آب و هوایی مرطوب باشد.

قیمت سیمانکاری نمای ویلا به چه مواردی بستگی دارد؟

استفاده نمودن از متریال سیمان در طراحی نماهای ویلاها امروزه با استقبال بی‌نظیری روبرو شده‌اند. مقاومت بالای سیمان در برابر عوامل جوی و شرایط محیطی و سهولت در اجرای نما در کنار هزینه‌های بسیار کم اجرای نما نسبت به سایر مصالح مورد استفاده در نما سازی، موجب شده تا بسیاری از افراد این نماها را جایگزین نماهای سنگی نمایند.

قیمت سیمانکاری نمای ویلا با توجه به سبک طراحی نما، متراژ نماکاری، ارتفاع بنا، تعداد کارگران و دستمزد پیمانکار متفاوت است. اما به طور کلی قیمت سیمانکاری نمای ویلا نسبت به سایر نماهای اجرای شده با مصالح سنگ، آجر و چوب، بسیار مقرون به صرفه‌تر است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با عوامل مؤثر در تعیین قیمت سیمانکاری نمای ویلا، بیشتر آشنا کنیم.

قیمت سیمانکاری نمای ویلا به چه مواردی بستگی دارد؟

عوامل مؤثر در تعیین قیمت سیمانکاری نمای ویلا

سبک طراحی نما از جمله مواردی است که در تعیین قیمت سیمانکاری نمای ویلا نقش بسیار مؤثری دارد. به طور مثال در نما سازی به سبک مدرن معمولاً سادگی اولویت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل از تجملات و المان‌های مختلفی در طراحی نما استفاده نمی‌شود. همچنین حکاکی روی سیمان در این نماها خیلی مرسوم نمی‌باشد.

در صورتی که در اجرای نماهای رومی استفاده نمودن از المان‌های مختلف مانند سرستون و ستون‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های نما محسوب می‌شوند. از این مدل نماها در طراحی‌های کلاسیک به وفور استفاده می‌شود. زیرا نماهای رومی می‌توانند زیبایی، شکوه و عظمت یک بنا را در نگاه اول به رخ بیننده بکشند.

قیمت سیمانکاری نمای ویلا به چه مواردی بستگی دارد؟

در زمان‌های نه چندان دور برای اجرای نماهای رومی از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. که البته امروزه نیز استفاده نمودن از این سنگ‌ها در نماهای رومی به چشم می‌خورد. اما از آنجایی که قیمت سیمانکاری نمای ویلا بسیار کمتر از اجرای نما به وسیله سنگ‌های طبیعی و مصنوعی است.

امروزه استفاده نمودن از نماهای رومی سیمانی، جایگزین بسیار مناسبی برای نماهای سنگی محسوب می‌شوند. این نماها در کنار حفظ زیبایی، شکوه و عظمت یک بنا، می‌توانند در کاهش هزینه‌های نما سازی نیز بسیار مؤثر واقع شوند. افرادی که به طرح سنگ علاقه مند می‌باشند. بهتر است بدانند که نماهای سیمانی رومی این قابلیت را دارند که روی آن‌ها طرح سنگ اجرا شود. در این صورت بیننده در نگاه اول قادر به تشکیل متریال مورد استفاده در ساخت نما نخواهد بود.

مقاومت بالای متریال سیمان، در دسترس بودن حجم بسیار بالایی از آن جهت اجرای نما، سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف و … در کنار قیمت سیمانکاری نمای ویلا موجب شده تا امروزه طراحان و کارفرمایان بسیار زیادی بخواهند از این نماهای سیمانی به جای نماهای سنگی در طراحی‌های رومی استفاده نمایند.

از دیگر قابلیت‌های سیمان در طراحی و اجرای نماها، این است که از این متریال می‌توان در طراحی و اجرای نماهای کلاسیک و همچنین اجرای نماهای مدرن با کمترین هزینه و بیشترین مقاومت استفاده نمود. البته انجام شدن نماکاری توسط افراد متخصص و مجرب در زمینه اجرای نماهای سیمانی، اهمیت بسیار بالایی در کاهش هزینه‌های نما سازی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.