این محتوا به منظور آشنایی با مزایای نمای سیمان شسته، نگارش شده است. استفاده نمودن از سیمان در طراحی نمای بیرونی می تواند در کنار استحکام و دوام بالای ساختمان، زیبایی نما را نیز تامین نماید. بسیاری از کارفرمایان زمانی که نام متریال سیمان را می شنوند، از آن به عنوان متریالی بی روح و زشت یاد می نمایند. این محتوا به منظور آشنایی با مزایای نمای سیمان شسته، نگارش شده است. با نمای سیمانی همراه باشید.

استفاده نمودن از سیمان در طراحی نمای بیرونی می تواند در کنار استحکام و دوام بالای ساختمان، زیبایی نما را نیز تامین نماید. بسیاری از کارفرمایان زمانی که نام متریال سیمان را می شنوند، از آن به عنوان متریالی بی روح و زشت یاد می نمایند. در صورتی که نمای سیمان شسته می تواند بهترین انتخاب برای طراحی و اجرای نماهای مدرن و همچنین نماهای رومی کلاسیک باشد.

از طرفی قیمت بسیار پایین اجرای این نما نسبت به نماهای سنگی موجب محبوبیت بسیار بالای آن در میان طراحان و کارفرمایان شده است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مزایای نمای سیمان شسته، بیشتر آشنا کنیم.

در مورد نمای سیمان شسته چه می دانید؟

نمای سیمان شسته در حال حاضر به عنوان یکی از رایج ترین نماها برای ایجاد پوشش روی بدنه ساختمان ها به کار می رود. سیمانکاری به صورت شسته به شیوه اندودی انجام می شود؛ یعنی در این شیوه لایه ای یکنواخت بر روی بدنه سفت کاری شده ساختمان ها ایجاد می کنند. ماده اولیه ایجاد نمای سیمان شسته، پودر سنگ های دانه بندی شده ای می باشند که در رنگ های مختلف اعم از قرمز، سفید، سبز، سیاه، خاکستری و … تولید شده و در پروسه سیمانکاری نما به کار گرفته می شوند.

علاوه بر پودر سنگ، ماده اولیه دیگری نیز در این نوع سیمانکاری مدرن به کار گرفته می شود که همان سیمان سفید است. البته بسته به رنگ نهایی کار در این مورد می توان از ترکیب پودر سنگ با سیمان سیاه نیز استفاده نمود. در برخی موارد نماکاران در این این دو جز از رنگ های معدنی نیز برای ایجاد رنگ نمای دلخواه مشتری استفاده می کنند.

شاید برایتان سوال باشد که به چه علت به این نوع نما، نمای سیمان شسته یا سیمانکاری ابساب می گویند؟ علت این نامگذاری آن است که پس از اجرای این نوع نمای سیمانی در مرحله پایانی نما را با استفاده از آب می شویند.

تماس با ما

نمای سیمان شسته چیست؟

این نما همانطور که از نامش پیدا است با استفاده از سیمان شسته اجرایی می شود. این نما به صورت اندود ترکیبی از سنگدانه های رنگی، سیمان سفید یا سیمان سیاه، رنگ های معدنی و پودر سنگ اجرا می گردد. که به دلیل مزایای قابل مشاهده آن امروزه از این نما به وفور در نماهای کلاسیک و مدرن استفاده می شود.

در برخی مواقع ممکن است از رنگ های خاکستری، سبز، قرمز، سفید و یا مشکی نیز به همراه سیمان شسته در اجرای نما استفاده شود. پس از اجرای نما تمامی سطح آن را با استفاده از آب شستشو می دهند. به همین دلیل است که این نما را نمای سیمان شسته می نامند. همانطور که گفته شد این نما به صورت اندود اجرا می گردد.

به همین دلیل اجرای زیرسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا سطح نما قبل از اجرای سیمان، به طور کامل تمیز شود. همچنین با توجه به شرایط فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی نما، ضخامت و جنس اندود می تواند متفاوت باشد. استفاده از ابزار مناسب اجرای نمای شسته و همچنین میزان مهارت مجریان این نما در کیفیت نهایی اجرای این نما موثر است.

اجرای نمای سیمان شسته چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتیم نمای سیمان شسته یا سیمانکاری دیوار رومی در حال حاضر به یکی از محبوب ترین روش های اجرای نما تبدیل شده است. ابزار شسته نه تنها در مورد نمای ساختمان های شهری بلکه در سیمانکاری ویلاها نیز به کار رفته و بسیار پرطرفدار می باشد. این محبوبیت بالا را می توان ناشی از مزایای اجرای این نوع نما دانست. مواردی از مهم ترین مزایای نمای سیمان شسته یا سیمان قلمدانی عبارتند از:

نمای سیمان شسته در صورت اجرای استاندارد و اصولی و در شرایط مطلوب می تواند استحکام و مقاومت خوبی را از خود نشان دهد. این نوع نما ماندگاری خوبی دارد و سالیان سال دچار انواع آسیب های فیزیکی خود به خودی نمی شود.

سیمانکاری نما بدین شیوه در مقایسه با سیمان کاری آن به صورت نمای سنگی هزینه بسیار کمتری دارد؛ در حالی که نمای سنگ و نمای شسته هر دو از نظر زیبایی و دوام می توانند در یک سطح باشند. پس از اگر به دنبال اجرای نمای مقرون به صرفه اما در عین حال زیبا و مقاوم هستید، نمای شسته بهترین گزینه است.

همانطور که گفتیم نمای سیمان شسته را می توان با استفاده از انواع پودر سنگ های دانه بندی شده در رنگ های مختلف اجرا کرد؛ علاوه بر این در اجرای نمای شسته امکان استفاده از پودرهای رنگی معدنی نیز وجود دارد که هر دوی این مزایا باعث می شوند نمای شسته در رنگ های متنوعی قابلیت اجرا داشته باشد.

نمای ساختمان ها به خصوص در شهرهای آلوده و صنعتی بر اثر تماس با انواع آلاینده ها کدر شده و تحت تاثیر منفی قرار می گیرند. اما ابزار شسته به خصوص در برخی رنگ ها این آلودگی ها را نمایش نمی دهد. البته در برخی موارد در اجرای نما درزهایی را در نظر می گیرند که در درون این درزها امکان تجمع انواع مواد آلاینده وجود دارد که به ظاهر نما آسیب وارد می کنند اما در هر حال نسبت به سایر نماها این نوع نما کمتر کدرشدگی و آلودگی خود را نشان می دهد.

نمای-سیمان-شسته-مدرن-و-جذاب-را-از-ما-بخواهید

مزایا و معایب نمای سیمان شسته

نمای سیمان شسته از مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر نماها برخوردار است که، موجب شده تا استفاده نمودن از آن ها با استقبال چشمگیری روبرو شود. مزایای اجرای این نما عبارتند از:

البته این نماها علاوه بر مزایایی که دارند، دارای نقطه ضعف هایی نیز می باشند، که عبارتند از:

نماهای سیمانی به سرعت آلودگی را جذب می نمایند، به همین دلیل در صورت استفاده از سیمان سفید پس از مدتی سطح نما کدر می شود.

نمای سیمان شسته در حال حاضر به عنوان یکی از رایج ترین نماها برای ایجاد پوشش روی بدنه ساختمان ها به کار می رود. سیمانکاری به صورت شسته به شیوه اندودی انجام می شود؛ یعنی در این شیوه لایه ای یکنواخت بر روی بدنه سفت کاری شده ساختمان ها ایجاد می کنند. ماده اولیه ایجاد نمای سیمان شسته، پودر سنگ های دانه بندی شده ای می باشند.

نمای-سیمان-شسته-مدرن-و-جذاب-را-از-ما-بخواهید1

نمای سیمان شسته مدرن و جذاب را از ما بخواهید

نمای سیمان شسته هم در مورد نماهای به سبک کلاسیک و هم در مورد نماهای به سبک مدرن نتایجی فوق العاده به نمایش می گذارد. سیمانکاری برای دیزاین و زیباسازی ساختمان ها کاری است که هر فرد عاقل و هوشمندی آن را انتخاب می کند. چرا که سیمانکاری نما در عین ارائه بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت را نیز دارد و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

نمای سیمان شسته و شرایط اقتصادی حاضر

نمای سیمان شسته در شرایط اقتصادی حاضر که انواع مصالح ساختمانی با افزایش قیمت سرسام آوری مواجه شده اند می تواند تنها راه برای زیباسازی مقرون به صرفه نماهای ساختمانی باشد. فرقی نمیکند ساختمان یک ساختمان مسکونی باشد یا اداری، تجاری باشد یا خدماتی در هر حال نمای ساختمانی در مورد هر ساختمان با هر نوع کاربری بهترین نتیجه را به وجود می آورد. در مورد ساختمانی های مسکونی نیز که متداول ترین ساختمان های در هر بنا هستند، انواع ویلا، آپارتمان، ساختمان های دوبلکس، ساختمان های ویلایی درون شهرها، برج ها و آسمانخراش ها و … همه می توانند با سیمانکاری مدرن و کلاسیک طراحی شوند.

سیمانکاری ابساب و راحتی استفاده از آن برای اجرای نمای برج ها

مزیت قابل توجهی که ابزار شسته دارد این است که استفاده از آن برای طراحی و اجرای نمای ساختمان های بلند و برج ها بسیار مناسب است. اجرای سیمان قلمدانی در مورد برج ها به سهولت تمام انجام می شود. این نوع نما، نمای ساده ای است که در آن خطراتی همچون پرت شدن مصالح از بالای ساختمان وجود ندارد. به عنوان مثال نماهای سنگی نماهایی هستند که پرت شدن قطعات سنگ در اجرای آنها از جمله خطرات قابل توجه محسوب می شود. اما در مورد نمای سیمان شسته ایمنی کار بالاست و خطرات این چنینی وجود ندارد.

تماس با ما

سیمانکاری ویلا در انواع طرح و رنگ

سیمانکاری دیوار رومی برای دیزاین و زیباسازی نمای ویلاها می تواند در طرح و رنگ های مختلفی اجرا شود. نمای سیمانی طرح چوب، نمای سیمانی طرح سنگ، نماهای رنگی و … از جمله نماهای سیمانی هستند که برای طراحی نمای ویلاها به کار می روند.

سیمان، یکی از پرکاربردترین انواع مصالح ساختمانی

سیمان از جمله مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده های بسیاری می شود. این ماده در ترکیب با آب، حالت چسبندگی قابل توجهی ایجاد می کند که ویژگی قابل توجهی برای آن محسوب می شود. از سیمان به منظورهای مختلفی در صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند که یکی از شناخته شده ترین کاربردهای آن اجرای نمای سیمان شسته است.

نمای سیمانی نمایی ارزان قیمت و مقرون به صرفه، مقاوم در برابر گرما، باد، سرما، باران و برف می باشد و می تواند تا سالها مقاومت و زیبایی نمای ساختمان را حفظ کند.

هزینه اجرای نمای سیمان شسته

هزینه اجرای نمای سیمان شسته بسته به عواملی از جمله متراژ اجرای نما، رنگ سیمان، نوع سیمان، موقعیت پروژه، ارتفاع ساختمان، نیروی انسانی به کار گرفته شده، سبک اجرا (رومی یا مدرن)، ابزار و مصالح مختلف دیگر بکار رفته و … تعیین می شود.

 

بستن
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
اسکرول برو به بالا